Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / CommToAct Workshop – The Accessible Brand Effect

CommToAct Workshop – The Accessible Brand Effect

22 maj – 10.00 – 13.00

Why the winners aren’t letting profitability slip through their fingers

Företag som är vinnare online har redan insett de strategiska fördelarna med att sänka trösklarna för köp för alla kunder – oavsett ålder, hälsa, situation eller förmåga.

The Accessible Brand Effect Workshop – Varför missar de flesta företag 30 % av möjliga avslut på de besökare som kommer in online?

Tillsammans med 10 andra seniora marknadsförare och digitala experter bjuder vi in till 3 intensiva timmar fyllda med överraskande och övertygande insikter. Under workshopen delar vi med oss av resultaten från vår research och tillsammans skapar vi en djupare förståelse för hur digital tillgänglighet och inkludering är nära sammankopplade med varumärkes- och affärstillväxt och därmed en viktig del av företags strategiska ledarskap.

Vi som delar våra erfarenheter med er är Lennart Engelhardt, grundare av Funka International, en av de mest erfarna och kunniga ledarna inom området. Pepe Larsson, som sedan millennieskiftet har arbetat med att utveckla och innovera den digitala varumärkesupplevelsen för att öka betalningsviljan, lojaliteten och hållbart förbättra lönsamheten.

Hos de varumärken där ledningen förstår hur de ska jobba strategiskt för att förbättra inkludering och tillgänglighet ser vi en tydlig korrelation till både tillväxt hos varumärket och affären:

  • En studie från Accenture har visat en direkt korrelation mellan tillgängliga digitala upplevelser och förbättrad finansiell prestation.
  • När ledare får kunskap och engagerar sig i detta uppnår de i genomsnitt 28 % högre intäkter, 100 % högre nettoinkomst och 30 % högre vinstmarginaler än sina konkurrenter.

Den här workshopen är riktad till dig som har en strategisk roll inom marknadsföring och den digitala affären och det här kommer du att kunna ta med dig:

  • En tydligare förståelse för varför du går miste om 30 % av din målgrupp och hur du som ledare kan hantera detta internt.
  • Strategier för att bli ett “Accessible Brand”.
  • Taktik för att stoppa att fler kunder “slip through your fingers”.


Huvudföreläsare

Bild huvudföreläsare

Lennart Engelhardt

Lennart Engelhardt, grundare av Funka International, en av de mest erfarna och kunniga ledarna inom området.

Bild huvudföreläsare

Pepe Larsson

Pepe har drivit arbete med att utveckla och förnya den digitala varumärkesupplevelsen med syftet att stärka betalningsviljan, bygga lojalitet och långsiktigt förbättra lönsamheten på ett hållbart sätt sedan millennieskiftet.

Datum & tid:

22 maj – 10.00 – 13.00

Plats:

Olof Palmes gata 11, plan 6 rum Tall

Sista anmälningsdag:

20 maj

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig här Bli medlem