Detta webinar är för dig som vill hålla dig uppdaterad om den senaste utvecklingen inom lagstiftning för datadriven kommunikation och få en inblick i vilka nya regler som är på väg att påverka branschen. Här får du en chans att förstå de förändringar som kan påverka din verksamhet framöver och hur du kan förbereda dig.
Vi kommer att gå igenom:
- Viktiga beslut inom GDPR, inklusive vägledande fall och branschstandarder som formar praxis.
- Nya lagar med skärpt integritetsfokus som snart kan påverka hur vi arbetar.
- De senaste uppdateringarna kring kommande förordningar som ePrivacy och DSA/DMA (Digital Services Act/Digital Markets Act) – lagar som sätter ramarna för en digital marknad där transparens och ansvarsfull datahantering står i fokus.
Delta och få värdefulla insikter om hur du bäst navigerar den nya juridiska terrängen inom datadriven marknadsföring.
Huvudföreläsare
Mattias Grundström
Mattias Grundström är chefsjurist på SWEDMA. Mattias är specialiserad på regler om reklam och marknadsföring och personuppgifter. Mattias har lång och gedigen erfarenhet inom området, bland annat från olika branschorganisationer inom Svenskt Näringsliv. Han har även tidigare varit anställd på Konsumentverket och har representerat Sverige i EU-kommissionens expertgrupp om reklamregler. Mattias ger löpande juridisk rådgivning till våra medlemmar samt håller återkommande uppskattade utbildningar.