21 oktober 2021

Juryn har sagt sitt – idag utses vinnarna i Guldnyckeln

 

Se prisutdelningen live kl 16:00
https://vimeo.com/event/1358226/6fd2ba5238

 

De nominerade bidragen i årets upplaga av Guldnyckeln är:

BRANSCHKATEGORIER:


B2B

”Happy Commuter”. Uppdragsgivare: Ramboll. Byrå: Garbergs och DVA.

 

E-handel och e-tjänster  

”Not for All. Just for You”. Uppdragsgivare: Skincity. Byrå: M&C Saatchi.

 

 Finans och försäkringar  

”Triggered News”. Uppdragsgivare: Nordnet. Byrå: Remotion.

 

Hälsa och sjukvård  

”Omfamningen: En nära-kram-upplevelse från Hjärtat”. Uppdragsgivare: Apotek Hjärtat. Byrå: Wenderfalck.

 

Konsumtionsvaror och övriga tjänster 

”En irriterande livstil”. Uppdragsgivare: Nutrilett. Byrå: M&C Saatchi.

”Välj färg. Sen kulör”. Uppdragsgivare: Alcro. Byrå: M&C Saatchi.

 

Resor, transporter & fordon

”Avboka Alicante”. Uppdragsgivare: Uppdragsgivare: KLM. Byrå: M&C Saatchi.

Samhällsservice, utbildning och ideellt  

”Barn och cancer hör inte ihop”. Uppdragsgivare: Barncancerfonden. Byrå: Garbergs.

”Digitala Julvärdar”. Uppdragsgivare: Bris. Byrå: Volt.

”Hemligheten”. Uppdragsgivare: Göteborgs Stadsmission. Byrå: Dear Friends och Oddway Film Production.

“Klimatrenoverarna”. Uppdragsgivare: Informationscentrum för Hållbart Byggande (Boverket). Byrå: DET Stockholm och FLX.

“Stoppa bostadskaoset”. Uppdragsgivare: Hyresgästföreningen. Byrå: DET.

 

Telekom, IT och energi  

”#Ensammatillsammans”. Uppdragsgivare: Telia. Byrå: Forsman & Bodenfors.

Underhållning, media och sport  

”Från skval till aktivt val”. Uppdragsgivare: Sveriges Radio. Byrå: The Amazing Society.

”Skogen”. Uppdragsgivare: Liseberg. Byrå: Welcome och Lucky Punk.

”The Stig Bet”. Uppdragsgivare: Betsson. Byrå: JMW Golin.

 

KANALKATEGORIER:

Bästa användning av digital och sök
”Google BAdWords”. Uppdragsgivare: Bris. Byrå: Volt.

 

Bästa användning av e-post och sms
”Abonnemangscheck. Nöjda kunder till varje pris”: Uppdragsgivare: Tre. Byrå: Tre.

”Triggered News”. Uppdragsgivare: Nordnet. Byrå: Remotion.

 

Bästa användning av sociala media  
”Sense me – Sounds of Lust”. Uppdragsgivare: RFSU. Byrå: Scream och House of Radon.

”Skogen”. Uppdragsgivare: Liseberg. Byrå: Welcome och Lucky Punk.

SPECIALPRISER:

Bästa CRM- och lojalitetskampanj  

”Abonnemangscheck. Nöjda kunder till varje pris”: Uppdragsgivare: Tre. Byrå: Tre.

”Elitfönster League”. Uppdragsgivare: Elitfönster. Byrå: DET.

”Lojalitetsteorin”. Uppdragsgivare: mySafety. Byrå: Miltton.

 

Bästa CSR kampanj  

”Earn The Jersey”. Uppdragsgivare: Svenska Fotbollförbundet och Adidas. Byrå: M&C Saatchi.

”Happy Commuter”. Uppdragsgivare: Ramboll. Byrå: Garbergs och DVA.

”Mobilkörkortet”. Uppdragsgivare: Telia. Byrå: JMW Golin.

 

Bästa datainspirerande kampanj  

”Abonnemangscheck. Nöjda kunder till varje pris”: Uppdragsgivare: Tre. Byrå: Tre.

”Happy Commuter”. Uppdragsgivare: Ramboll. Byrå: Garbergs och DVA.

“Stoppa bostadskaoset”. Uppdragsgivare: Hyresgästföreningen. Byrå: DET.

”Triggered News”. Uppdragsgivare: Nordnet. Byrå: Remotion.

 

Bästa Martech-kampanj

”Abonnemangscheck. Nöjda kunder till varje pris”. Uppdragsgivare: Tre. Byrå: Tre.

”Happy Commuter”. Uppdragsgivare: Ramboll. Byrå: Garbergs och DVA.

”Musti Group – Martech för förbättrad kundupplevelse som syns i resultatet”. Uppdragsgivare: Musti Group. Byrå: Remotion.

”The Cold Catching Billboard”. Uppdragsgivare: KLM. Byrå: M&C Saatchi.

”Triggered News”. Uppdragsgivare: Nordnet. Byrå: Remotion.

“VISA Chatvertising”. Uppdragsgivare: VISA. Byrå: Publicis Groupe Sweden.

 

Utöver vinnare i dessa tävlingskategorier, utser juryn även Årets Diamantnyckel – det finaste priset bland tävlingens samtliga guld, silver, och brons – oavsett kategori.

Alla artiklar