Juryn har sagt sitt – idag utses vinnarna i Guldnyckeln
Se prisutdelningen live kl 16:00
https://vimeo.com/event/1358226/6fd2ba5238
De nominerade bidragen i årets upplaga av Guldnyckeln är:
BRANSCHKATEGORIER:
B2B
”Happy Commuter”. Uppdragsgivare: Ramboll. Byrå: Garbergs och DVA.
E-handel och e-tjänster
”Not for All. Just for You”. Uppdragsgivare: Skincity. Byrå: M&C Saatchi.
Finans och försäkringar
”Triggered News”. Uppdragsgivare: Nordnet. Byrå: Remotion.
Hälsa och sjukvård
”Omfamningen: En nära-kram-upplevelse från Hjärtat”. Uppdragsgivare: Apotek Hjärtat. Byrå: Wenderfalck.
Konsumtionsvaror och övriga tjänster
”En irriterande livstil”. Uppdragsgivare: Nutrilett. Byrå: M&C Saatchi.
”Välj färg. Sen kulör”. Uppdragsgivare: Alcro. Byrå: M&C Saatchi.
Resor, transporter & fordon
”Avboka Alicante”. Uppdragsgivare: Uppdragsgivare: KLM. Byrå: M&C Saatchi.
Samhällsservice, utbildning och ideellt
”Barn och cancer hör inte ihop”. Uppdragsgivare: Barncancerfonden. Byrå: Garbergs.
”Digitala Julvärdar”. Uppdragsgivare: Bris. Byrå: Volt.
”Hemligheten”. Uppdragsgivare: Göteborgs Stadsmission. Byrå: Dear Friends och Oddway Film Production.
“Klimatrenoverarna”. Uppdragsgivare: Informationscentrum för Hållbart Byggande (Boverket). Byrå: DET Stockholm och FLX.
“Stoppa bostadskaoset”. Uppdragsgivare: Hyresgästföreningen. Byrå: DET.
Telekom, IT och energi
”#Ensammatillsammans”. Uppdragsgivare: Telia. Byrå: Forsman & Bodenfors.
Underhållning, media och sport
”Från skval till aktivt val”. Uppdragsgivare: Sveriges Radio. Byrå: The Amazing Society.
”Skogen”. Uppdragsgivare: Liseberg. Byrå: Welcome och Lucky Punk.
”The Stig Bet”. Uppdragsgivare: Betsson. Byrå: JMW Golin.
KANALKATEGORIER:
Bästa användning av digital och sök
”Google BAdWords”. Uppdragsgivare: Bris. Byrå: Volt.
Bästa användning av e-post och sms
”Abonnemangscheck. Nöjda kunder till varje pris”: Uppdragsgivare: Tre. Byrå: Tre.
”Triggered News”. Uppdragsgivare: Nordnet. Byrå: Remotion.
Bästa användning av sociala media
”Sense me – Sounds of Lust”. Uppdragsgivare: RFSU. Byrå: Scream och House of Radon.
”Skogen”. Uppdragsgivare: Liseberg. Byrå: Welcome och Lucky Punk.
SPECIALPRISER:
Bästa CRM- och lojalitetskampanj
”Abonnemangscheck. Nöjda kunder till varje pris”: Uppdragsgivare: Tre. Byrå: Tre.
”Elitfönster League”. Uppdragsgivare: Elitfönster. Byrå: DET.
”Lojalitetsteorin”. Uppdragsgivare: mySafety. Byrå: Miltton.
Bästa CSR kampanj
”Earn The Jersey”. Uppdragsgivare: Svenska Fotbollförbundet och Adidas. Byrå: M&C Saatchi.
”Happy Commuter”. Uppdragsgivare: Ramboll. Byrå: Garbergs och DVA.
”Mobilkörkortet”. Uppdragsgivare: Telia. Byrå: JMW Golin.
Bästa datainspirerande kampanj
”Abonnemangscheck. Nöjda kunder till varje pris”: Uppdragsgivare: Tre. Byrå: Tre.
”Happy Commuter”. Uppdragsgivare: Ramboll. Byrå: Garbergs och DVA.
“Stoppa bostadskaoset”. Uppdragsgivare: Hyresgästföreningen. Byrå: DET.
”Triggered News”. Uppdragsgivare: Nordnet. Byrå: Remotion.
Bästa Martech-kampanj
”Abonnemangscheck. Nöjda kunder till varje pris”. Uppdragsgivare: Tre. Byrå: Tre.
”Happy Commuter”. Uppdragsgivare: Ramboll. Byrå: Garbergs och DVA.
”Musti Group – Martech för förbättrad kundupplevelse som syns i resultatet”. Uppdragsgivare: Musti Group. Byrå: Remotion.
”The Cold Catching Billboard”. Uppdragsgivare: KLM. Byrå: M&C Saatchi.
”Triggered News”. Uppdragsgivare: Nordnet. Byrå: Remotion.
“VISA Chatvertising”. Uppdragsgivare: VISA. Byrå: Publicis Groupe Sweden.
Utöver vinnare i dessa tävlingskategorier, utser juryn även Årets Diamantnyckel – det finaste priset bland tävlingens samtliga guld, silver, och brons – oavsett kategori.
Alla artiklar