MARTECH REPORT 2020 – climbing the martech maturity ladder
Datum: 16 jun
Tid: 9.00–10.00
Martech har vuxit starkt de senaste åren och ger dagens marknadsförare helt nya möjligheter till digital, automatiserad och datadriven kommunikation och försäljning. Men det innebär också många utmaningar för att få full effekt.
Nu släpps årets Martech rapport – den tredje i raden – där marknadschefer fått ge sin syn på utmaningar, prioriteringar, lärdomar och hur investeringarna utvecklat deras verksamhet. Flera företag har under året etablerat nya team och arbetssätt för Martech för att få ut det mesta av sina investeringar samtidigt som CMO-rollen har blivit mer komplex och krävande. Hur gör man för att få det att hända och hur gör de företag som lyckas?
Den 16 juni presenteras den färska undersökningen som genomförts med hjälp av enkäter och intervjuer av marknad- och crm-chefer samt ansvariga för kommunikation inom såväl B2B som B2C segment.
Huvudföreläsare
Wiraya är ett svenskt Martech företag som används för att aktivera stora kundgrupper i kritiska ögonblick i kundresan. Wiraya kommer in där det krävs individanpassad kommunikation för att få kunden att agera och samtidigt automation för att skala upp kunddialogen. Med en unik blandning av röstsamtal, SMS och personliga landningssidor hjälper vi företag över hela Europa att kommunicera med sina kunder med fokus på att öka både kundupplevelse och lönsamhet. Läs mer på wiraya.com
Gül Heper
Gül Heper, varumärkes- och affärsutvecklare har de senaste 19 åren innehaft flertalet internationella management-positioner inom bolag som Absolut Vodka, Nespresso, HTL hotels, Manolo Blahnik och arbetar nu på BBH Stockholm. Gül är även internationell föreläsare med fokus på hur man skapar varumärken för framtiden, digitalisering och hur man driver innovation. Hon har grundat det internationella nätverket för framtidens marknadschef – CMO goes TECH.
Jenny Sondell
Jenny Sondell är CMO och har över 20 års erfarenhet av kommunikation, relationsmarknadsföring och konceptutveckling från media-, förlags- och techbranschen. Jenny är också en uppskattad föreläsare och har dokumenterad erfarenhet av att starta och bygga upp nätverk – bland annat som en av grundarna till Bonnierkoncernens nätverk för CRM-chefer.
Innehåll
Rapporten har tagits fram i samarbete mellan Odyssey, Wiraya, CMO goes Tech och SWEDMA – som alla representerar olika delar av ett växande martech-community.
Presentationen kommer hållas av Jenny Sondell CMO & Partner på Odyssey samt Gül Heper, grundare av nätverket CMO goes Tech och strategichef på BBH Stockholm.