Machine Learning – Vad är det egentligen och hur kan du använda det praktiskt inom CRM för att öka värdet på dina kundrelationer?
Datum: 8 apr
Tid: 9.00–10.00
Vi har mer tillgängligt data än någonsin som vi vill använda för att skapa intelligenta prognoser och fatta bättre beslut. Machine Learning har kommit in som ett nytt begrepp på senare år, men hur mycket är egentligen nytt, och vilka är egentligen de möjligheter som det nya för med sig? Vilka är de faktorer som får Machine Learning att fungera bra och vilka är de vanligast använda metoderna?
Huvudföreläsare
Mats Nygren
Mats Nygren har en gedigen bakgrund inom matematik och statistik och har tidigare arbetat på bl a IRI Lentus, SEB och SAS Institute. Fisk & Co BI CRM arbetar med projekt och som resurskonsulter inom Business Intelligence och analytisk CRM.
Innehåll
Kom och lyssna på Mats Nygren, BI-konsult, analytiker och data scientist på Fisk & Co BI CRM. Mats kommer att reda ut en del datavetenskapliga begrepp och ge flera exempel på hur Machine Learning kan användas praktiskt för att öka värdet på dina kundrelationer.