Att förstå sökordsmarknadsföring är idag ett måste!
Datum: 6 mar
Tid: 9.00–11.00, frukost finns från 8.30
Människors beteende i relation till kommunikation och information är idag starkt präglat av den digitala utvecklingen. Varje månad vänder sig världens befolkning till Google 100 miljarder gånger som ett resultat av detta. Kanske till och med före man hinner tänka en egen tanke om vad som kommer hända sen.
För oss som arbetar med kommunikation ställer det krav på att vi förstår hur dessa digitala ekosystem hänger ihop. Och att allt hänger ihop.
Vid detta tillfälle fokuserar vi på sök och därmed framför allt Google. Hur fungerar det i praktiken och vilka trender råder just nu inom hur man tar sig in organiskt och/eller köper sig in i kanalen. Hur fungerar det när vi varken kreerar annonserna eller väljer vilka klick vi ska buda på? Det ställer helt nya krav på att vi gör rätt från början och som sagt, allt hänger ihop.
Huvudföreläsare
Andreas Johansson
Andreas Johansson – Head of Performance Marketing, Miltton. Under sin tid på det som idag är Miltton Sverige har han innehaft ett flertal positioner, ofta positioner som sammankopplar ett kommersiellt tänk med teknik. Andreas har nämligen en tung, gedigen teknisk bakgrund och är bland annat Google Analytics certifierad och har erfarenhet från ett flertal verktyg inom den digitala arenan.
Innehåll
Denna utbildning vänder sig till dig som arbetar med kommunikation eller affärsutveckling men som inte dagligdags arbetar i Googles olika verktyg. Perfekt för dig som arbetar inom angränsande discipliner som CRM, marknad eller ledning.
Detta får du lära dig under utbildningspasset:
- människan och sök
- begreppen du måste kunna
- ekosystemet, allt hänger ihop
- trender inom köpt annonsering
- ett case