Personalisation@Scale – FULLSATT (väntelista finns)
Datum: 12 feb
Tid: 9.00–10.00, frukost finns från 8.30
Hur går man från kanalfokus till kundfokus? Hur skapar man ett sammanhängande kundmöte genom flera kanaler; fysiska, digitala, köpta och egna?
Huvudföreläsare
I över 165 år har Telia skapat fler möjligheter för fler människor. Med 20 000 medarbetare i nio länder, varav 6400 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.
Sofia Skantze
Sofia Skantze har arbetat som CRM ansvarig för Telias företagssegment och även drivit den digitala förändringsresan för Telia – hon har tidigare en gedigen bakgrund som konsult inom CRM och förändringsledning.
Lena Lindgren
Lena Lindgren är ansvarig för Telias Martech och har en gedigen bakgrund inom digital marknadsföring och strategi. Lena har tidigare arbetat som konsult inom finans, detaljhandel och media.
Innehåll
Genom att implementera ny teknik har Telia skapat ett fundament som möjliggjort ett samspel mellan de olika försäljnings- och kommunikationskanalerna. Detta har lett till att kunden fått en smidigare och tydligare köpresa.
Men digitalisering har egentligen inte så mycket med teknik att göra, utan det handlar framförallt om att göra det ”gamla” på nya sätt. Helt avgörande i denna förändring är att utmana den traditionella synen på ledarskap, kultur och ways of working.
På dryga 12 månader har Telia, trots sitt historiska arv och storlek, förändrat i grunden hur de arbetar med försäljning och marknadsföring. Resultatet är nöjdare kunder och ett mer lönsamt Telia.