Webinar: 10 tips för ett lyckat byråsamarbete
Datum: 19 april 2023
Tid: 09:00-10:00, check-in och uppsnack från 08:45
Var: Digitalt via Teams
Regi går igenom resultatet från årets bransch & kundstudie Årets Byrå 2023 och har tagit fram 10 konkreta tips på hur samarbetet kan utvecklas mellan köpare och säljare av kommunikationstjänster samt vilka faktorer som är viktigt i ett byråsamarbete.
Innehåll
- Vad ska man tänka på vid val av ny byrå
- Vilka faktorer avgör byråvalet?
- Hur länge varar en kund-/byrårelation i Sverige?
- Vad anser köparna att byråerna bör förbättra för ökad kundnöjdhet?
- Vilka faktorer driver affärsnyttan hos köparna?
- Hur viktig är det att sätta upp mål med sin byrå?
- Kommer inköpen av byråtjänster förändras?
- Vill kunderna köpa fler tjänster av sin byrå?
- Vilka typer av tjänster vill man köpa mera av?
- Vet du byråns rekommendationsvärde?
Kort om företaget
Undersöknings- och analysföretaget Regi gör årligen Nordens största bransch- och kundstudie där över 3000 köpare bedömer kundnöjdheten hos ca 250 byråer i Sverige och Finland.
Robert Skölfman
Grundare och ägare till Regi och är även initiativtagare till bransch- och kundstudien Årets Byrå som under hösten genomfördes för 23:e gången. Robert har lång erfarenhet av liknande studie t ex affärsjuridiska advokatbyråer och även Investor Relations studie för börsbolag på OMX 30.
Maria Alriksson
Jobbar sedan 3,5 år tillbaka som seniorkonsult på Regi och kommer närmast från byråsidan där hon under drygt 10 år jobbade som projektledare och VD. Med sin erfarenhet från byråbranschen brinner Maria för att hjälpa kommunikationsbyråer att bli bättre, öka sin kundnöjdhet och bidra med insikter som byrån kan använda i sin affärsutveckling. För nöjdare kunder skapar längre byråsamarbeten, en win- win både för köpare och säljare av kommunikationstjänster.