Webinar: Reklaminvesteringarna under Covid-19. Summering av 2020 och utblick 2021
Datum: 19 februari
Tid: 9.00–10.00
Digitalt mingel från 8.45
2020 blev ett dramatiskt år för reklaminvesteringarna i Sverige. Efter ett kraftigt fall i det andra kvartalet så överraskade ändå det tredje kvartalet med ett mindre tapp än förväntat.
Den 19 februari publicerar IRM det fjärde kvartalet 2020. På själva publiceringsdagen får SWEDMA besök av IRM:s VD som berättar hur utfallet blev för 2020. Dessutom så ber vi Madeleine blicka framåt och berätta vad vi kan förvänta av 2021.
Huvudföreläsare
Madeleine Thor
Madeleine Thor är VD på IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) sedan 2012. IRM är specialister på reklammarknadens utveckling och presenterar den officiella nettomätningen av annonsförsäljning i Skandinavien. Madeleine har tidigare arbetat på Viacom med distribution och analysfrågor samt även inom NENT och på SVT.