Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor
EVENTET ÄR KOSTNADSFRITT
Datum: 11 september 2024
Kl: 13:00 – 14.00 (Kaffe och bulle dukas upp 12:30)
Undvik missförstånd, irritation eller ignorans genom att välja rätt kanal för ditt budskap.
Rapporten Mottagarmakt tas fram varje år av PostNord i samarbete med Kantar och kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot såväl reklam som affärskommunikation i en mängd olika kommunikationskanaler.
Tillsammans med PostNord bjuder vi in till ett seminarium i Göteborg (kan även ses digitalt) för att gå igenom rapporten. Vi frågar såväl om digitala kommunikationskanaler såsom mejl, YouTube, TV, radio, utomhus t.ex. som om kommunikation i den fysiska postlådan, brev, tidningar, direktreklam och hur de reagerar när de inte själva får välja hur och var de ska bli kontaktade. Tidningar (magasin och lokala gratistidningar) är ett nytt område för i år för Mottagarmakt.
Att välja bort postlådan är att välja bort kunder
Marknadskommunikation i postlådan är uppskattad och ger avsändaren en möjlighet att kommunicera djupare med mottagarna. Det framgår i rapporten att 96 procent vet när det senast fick en försändelse i postlådan vilket tyder på bra uppmärksamhet i ”kanalen”.
Kort om företaget och om föreläsaren
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden.
Här nedan kan ni läsa och ladda ner rapporten.
Övriga föreläsare
Thomas Klamell
Produktkommunikatör, PostNord
Leif Holm
Senior analyst, PostNord