• Event
  • / CommToAct Planet: Hur kan vi tänka strategiskt kring hållbarhet inom marknadsföring, kommunikation och media? 

CommToAct Planet: Hur kan vi tänka strategiskt kring hållbarhet inom marknadsföring, kommunikation och media? 

7 november

Kl. 9.00-9.50

CommToAct börjar en webinarserie kring hur vi kan samverka och förstå hur vi skapar affärsnytta på ett mer hållbart sätt. I detta webinar kommer vi ta upp hur man ska tänka strategiskt kring hållbarhet inom marknadsföring, kommunikation och media.

Från 2025 och framåt kommer samtliga företag inom EU att omfattas av hårdare krav på hållbarhetsrapportering genom direktivet CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive). Till exempel kommer krav på rapportering av klimatpåverkan att ställas. Den nya förordningen kommer direkt eller indirekt att påverka alla företag inom EU, eftersom de direkt berörda företagen kommer att ställa högre krav på alla sina leverantörer. Leverantörer som uppfyller kraven kommer att ha en klar konkurrensfördel mot de som inte gör det. 

Det här ställer även krav på hur vi strategiskt tänker kring hållbarhet och klimatutsläpp inom marknadsföring, media och kommunikation.

CommToActs webinarserie kring hur vi kan samverka och förstå hur vi kan skapa affärsnytta på ett mer hållbart sätt.

I den här delen kommer vi prata om:

  • Hur ser nuläget ut – regleringar och kommersiella trender 
  • CSRD och scope3, vad innebär det för oss i branschen?
  • Panelsamtal, var man ska börja och hur gör andra?

Vad är CommToAct?

CommToAct är ett initiativ som förenar aktörer inom marknadsföring och kommunikation i Sverige, med syftet att göra branschen mer hållbar. Genom att skapa en mötesplats för kunskapsutbyte och bästa praxis, sätter CommToAct tydliga mål för att minska klimatpåverkan och främja social hållbarhet. Initiativet erbjuder verktyg och riktlinjer för att hjälpa företag mäta och reducera sin miljöpåverkan. Dessutom påverkar CommToAct beslutsfattare genom att samla branschens röster. Initiativet består av två delar: ”Planet”, som fokuserar på miljöaspekter, och ”People”, som betonar social hållbarhet, inkludering och mångfald.

Datum & tid:

7 november

Kl. 9.00-9.50

Plats:

Digitalt

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig här CommToActBli medlem