FULLBOKAT: Accessible Brands – När digital tillgänglighet stödjer varumärkets identitet och upplevelse
8 maj 2024, Kl. 09:00-10:00
Välkomna på frukostseminarie!
Nu när även kommersiella bolag måste anpassa sin digitala närvaro enligt det europeiska tillgänglighetsdirektivet, skapas både utmaningar och möjligheter eftersom varumärkets visuella identitet och uttryck är viktiga för kundupplevelsen och affären.
Varför delta?
Den 28 juni 2025 träder tillgänglighetsdirektivet European Accessibility Act (EAA) i kraft, vilket innebär att företag som inte anpassar sin digitala närvaro till det nya regelverket riskerar böter upp till 10 miljoner euro. Men det handlar inte bara om att undvika böter – det handlar om att ytterligare stärka ditt varumärke för att ge en stark och inkluderande upplevelse för fler.
Är du redo när ditt varumärkes digitala närvaro måste anpassas för att matcha det nya regelverket? Många företag upplever nog det nya regelverket så här:
Många av de kunder vi pratar med tror att tillgänglighetsdirektivet kommer
att göra upplevelsen sämre för de flesta, bara för att några få ska få det lite bättre.
Men det stämmer inte riktigt. En väl genomförd tillgänglighetsanpassning
gör faktiskt upplevelsen bättre för alla.
När myndigheterna för några år sedan tvingades anpassa sig efter reglerna blev tillgängligheten enormt mycket bättre, men på bekostnad av den visuella identiteten. Så anpassa inte enligt regelverket bara för att slippa böter då risken är stor att kärnkunderna inte känner igen och uppskattar den nya visuella upplevelsen av varumärket. Missad samverkan mellan dessa discipliner gör ofta att anpassningen blir extra tids- och resurskrävande med tråkiga kompromisser som resultat.
Men när man lyckas med att synka och samverka får man väldigt positiva effekter:
- Varumärket blir tillgängligt för många fler, vid fler tillfällen och vid fler vardagssituationer.
- Ökat förtroende och sympati för att man som företag engagerar sig på ett positivt sätt.
- Ökad konvertering – minskad risk för att kunder lämnar innan man hittat, valt produkt/tjänst och handlat klart
Vem bör delta?
Detta seminarium är perfekt för varumärkes- och marknadsföringschefer, digitala strateger, de som är ansvariga för den visuella varumärkesupplevelsen, kundengagemang, samt för den digitala närvaron.
Säkra din plats nu!
Registrera dig idag för att inte missa denna viktiga inspiration och diskussion om framtiden för digital tillgänglighet och varumärkesidentitet. Bli redo att transformera ditt företag för en stark, inkluderande och digitalt tillgänglig framtid.
Föredraget hålls av Accessible Brands som är ett kollaborativt samarbete mellan:
James Göransson, Senior UX och tillgänglighetsrådgivare – Trippple rainbow
Gabriella Evelina Britth, Senior Art & UX Director – Trippple rainbow
Nichlas Spångberg, CX Consultant – Emarkable
Pepe Larsson, Head of Strategy & Innovation – Smicker
Pepe Larsson
Head of strategy och grundare | Smicker 25+ års erfarenhet av att skapa strategier och koncept som leder till lönsamma relationer mellan varumärken och kund. En sympatisk utmanare som inspirerar företag att ha med slutkundens perspektiv i allt från strategi till genomförande.
Nichlas Spångberg
Seniorkonsult och grundare | Emarkable Lång erfarenhet inom Business Intelligence, Loyalty, CRM, CX, Marketing Automation och mycket mer.
Gabriella Evelina Britth
Senior Art & UX Director | Founder & Owner Trippple Rainbow
James Göransson
Senior UX and UI Designer | Owner Trippple Rainbow