Artikelserie från MyTelescope: MarTech – Efterfrågan på olika tech-verktyg förändras – men vad betyder det för framtiden? MarTech, eller marknadsföringsteknik,…
10 april 2025
"Digital inkludering är en demokratifråga" – Johanna Hållén om sin roll i juryn för CommToAct Digital Inclusion Award I en…
08 april 2025
När jag skriver detta skiner solen från en klarblå himmel och temperaturen närmar sig tjugo grader, det ger både energi…
03 april 2025
Intervju med Emil Silverflod: Så maximerar du din digitala kommunikation 2025 Den 9 april bjuder SWEDMA och Rule in till…
18 mars 2025
Bakom kulisserna i juryn: Anna Carlsson Sigstedt om digital inkludering och framtidens affärsmöjligheter "Att inte arbeta med digital inkludering är…
17 mars 2025
Viktiga insikter - Digital inkludering, uppdateringar från EU-parlamentet och ”spännande” agerande från Högsta domstolen Många i vårt avlånga land fick…
13 mars 2025
Artikelserie från MyTelescope: Direktreklamen förändras – men vilken riktning tar den? Direktreklam har länge varit en självklar del av svensk marknadsföring.…
13 mars 2025
NOVA Consulting Group ansluter sig till SWEDMA Vi är glada att välkomna NOVA Consulting Group som nya medlemmar i SWEDMA!…
12 mars 2025
Christine Cars-Ingels tar plats i juryn för CommToAct Digital Inclusion Award Digital inkludering är en demokratifråga. Det menar Christine Cars-Ingels,…
07 mars 2025
Datum: 26 marsTid: 8.30-10.00 Hur bygger du kommunikationsflöden som inte bara når fram utan också skapar affärsnytta? Snart är det…
25 februari 2025
Vad händer nu när spelplanen ritas om? Året har knappt hunnit starta, men redan ser vi hur den regulatoriska kartan…
12 februari 2025
Artikelserie från MyTelescope: Sociala medier under press – varför vill användarna lämna? Sociala medieplattformar har länge varit en självklar del…
12 februari 2025
Etiska riktlinjer för AI användning i marknadsföring Marknadsföringen förändras snabbt och med artificiell intelligens (AI) öppnas nya möjligheter för innovation…
30 januari 2025
Vi är glada att få välkomna Sebastian Grantz, Privacy Lead för Googles EMEA Advertising Industry Relations-team, som huvudföreläsare på vårt…
22 januari 2025
Artikelserie från MyTelescope: Så har Sveriges intresse för AI utvecklats "Share of search" är ett mått på hur stor andel…
19 januari 2025
Meta-pixeln i fokus igen – Kry och Apotea får reprimand av IMY Meta-pixeln, ett analysverktyg som används för att mäta…
14 januari 2025
Fem nycklar till en effektiv Martech-strategi I en värld där nya teknologier ständigt lockar med löften om förbättrade resultat är…
12 december 2024
Artikelserie från MyTelescope: Så har Europas intresse för GDPR förändrats sedan 2020 MyTelescope är en plattform som hjälper företag att…
11 december 2024
SWEDMA spanar inför 2025 - Här är fallgroparna att undvika Digitalisering och AI fortsätter att omforma våra organisationer i snabb…
06 december 2024
WhatsApp utmanar EDPB – dataskyddsfrågan går till EU:s högsta domstol Bakgrund WhatsApp Ireland, som ägs av Meta, står inför en…
05 december 2024
Henrik på Pixel: Så har SWEDMA stärkt vårt nätverk och vår synlighet SEO-byrån Pixel har snabbt etablerat sig som en…
28 november 2024
Framtidens marknadsföringsroller MyTelescope är en innovativ plattform som använder "share of search" – ett verktyg för att analysera sökdata och…
14 november 2024
Miljonböter för LinkedIn – Otillräckligt samtycke och bristande transparens Den 24 oktober meddelade den irländska dataskyddskommissionen (IDPC) sitt slutgiltiga beslut…
11 november 2024
Natural Cycles vinner Martech Award 2024 för sitt innovativa arbete inom datadriven marknadsföring SWEDMA har i år, i samband med…
05 november 2024
Varför opt-out ger bättre skydd för konsumenter Konsumentverket har tagit tillfället i akt att utnyttja den mediala uppmärksamheten kring telefonförsäljning…
21 oktober 2024
Viktig dom om GDPR: Kommersiella intressen erkänns som rättslig grund Detta har hänt: EU-domstolen har i mål C-621/22 (KNLT mot…
08 oktober 2024
Martech-rapporten 2024 är nu tillgänglig för nedladdning Årets Martech-rapport belyser hur tillgången till ny teknik fortsätter att vara en avgörande…
07 oktober 2024
WGP - Web Guide Partner – Ny medlem i SWEDMA Vi på SWEDMA är glada att välkomna Web Guide Partner…
07 oktober 2024
SWEDMA Privacy Update: Viktiga insikter och regulatoriska beslut I veckan höll SWEDMA en efterlängtad uppdatering om dataskydd, med fokus på…
04 oktober 2024
Funka och SWEDMA – tillsammans för en mer inkluderande digital framtid Vi på SWEDMA hade glädjen att träffa Lennart Engelhardt…
23 september 2024
60 år av innovation: PostNord och SWEDMAs resa inom direktmarknadsföring Vi hade nyligen nöjet att träffa Thomas Klamell, produktkommunikatör på…
16 september 2024
Möt SWEDMAs medlemmar: Pepe Larsson om hur Smicker bygger framtidens kundrelationer Vi har haft nöjet att intervjua med Pepe Larsson,…
13 september 2024
Apoteket och Apohem: En liten pixel blev en stor skandal Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) har nyligen fattat ett beslut som tydligt understryker…
12 september 2024
Från cookies till konsumenternas val: en ny era av reklam När konsumenter får välja, väljer de ofta att avvisa online-spårning.…
03 september 2024
Noyb vs. IMY Under de senaste åren har den svenska Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) blivit föremål för kritik från noyb (None of…
29 augusti 2024
Rundabordssamtal om digital tillgänglighet – Nu på vår YouTube-kanal! Under Almedalsveckan höll vi ett rundabordssamtal om digital tillgänglighet, där vi…
21 augusti 2024
Möt föreläsaren Robert Kajsjö: Vad du kan förvänta dig av vår CRM-kurs Till hösten lanserar SWEDMA och Remotion en ny…
20 augusti 2024
Nya riktlinjer från EDPS: Så hanterar du personuppgifter vid användning av generativ AI Europeiska datatillsynsmannen (EDPS) har nyligen publicerat nya…
14 augusti 2024
Privacy notice: Att tänka på innan du accepterar När du registrerar dig på en app är det viktigt att förstå…
05 augusti 2024
Att prioritera sekretess i en AI-dominerad affärsmiljö Ingen kan väl ha missat att användning av AI i affärsprocesser har revolutionerat…
01 augusti 2024
Möt föreläsaren Johan Svensson: En snabb intervju om CRM-Kursen Till hösten lanserar SWEDMA och Remotion en ny kurs inom marknadsföring!…
22 juli 2024
Hur man bygger kundförtroende genom dataskydd - En fyra stegs guide I en artikel från Forbes delar Vytautas Kaziukonis, grundare…
11 juli 2024
Metas nya modell under lupp: EU-kommissionen ser brott mot marknadslag Den 1 juli 2024 meddelade EU-kommissionen att Metas "pay-or-consent"-modell inte…
10 juli 2024
Sitt i juryn för ECHO awards 2024 I den ständigt föränderliga världen av global marknadsföring är International Echo Awards en…
01 juli 2024
SWEDMA trendspanar: Fem viktiga integritetstrender inom tech 2024 Teknologins snabba framsteg, flexibilitet och enorma omfattning kräver att vi kontinuerligt anpassar…
20 juni 2024
SWEDMA var värdar för DMA-dagarna! I år fick vi i SWEDMA äran att vara värd för DMA Days (data and…
19 juni 2024
Nu lanseras ett globalt ramverk för att mäta medias koldioxidutsläpp samt en guide för hållbara medieköp Idag lanseras Global Media…
18 juni 2024
CommToAct People lanserar tre guider för att stärka mångfald och psykisk hälsa inom kommunikationsbranschen CommToAct People presenterar tre guider som…
14 juni 2024
Vi välkomnar Goodfeed som ny medlem i SWEDMA! Goodfeed har utvecklat en banbrytande plattform som gör det enklare för företag…
11 juni 2024
Microsofts 365 Education ifrågasätts av NOYB: Kritik och klagomål om dataskydd Under pandemin blev digitala utbildningsprogram mycket populära när skolorna…
10 juni 2024