• Event
  • / Almedalen 2023 – ”Kommunikationens roll i den hållbara omställningen”

Almedalen 2023 – ”Kommunikationens roll i den hållbara omställningen”

Datum: torsdag 29 juni
Tid: från 15:00 till 18:00
Plats: Uppsala Universitet Campus Gotland, D-huset, Kaserngatan 1

Träffa oss i Almedalen den 29 juni. Tillsammans med IAB Sverige, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), Sveriges Mediebyråer och Sveriges Annonsörer bjuder vi in till en eftermiddag med tre föreläsningar under rubriken ”Kommunikationens roll i den hållbara omställningen”.

Under rubriken ”Kommunikationens roll i den hållbara omställningen” bjuder vi tillsammans med IAB Sverige, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), Sveriges Mediebyråer och SWEDMA in till en eftermiddag med tre föreläsningar i Almedalen torsdag 29 juni.

Du träffar oss på Uppsala Universitet Campus Gotland. Hör intressanta talare tackla frågan om marknad- och kommunikationsbranschens ansvar för en inkluderande och hållbar framtid.

Program 29 juni

15:20-16:00
Hur bidrar kommunikationen till den gröna omställningen?
Hur kan vi som arbetar med marknadsföring och kommunikation sätta oss i framsätet och bli en del av den gröna omställningen – detta vill vi prata om idag med stöd av fakta, forskning och diskussioner. Medverkande: Linda Nilsson KOMM, Karin Grohman Sveriges Annonsörer, Jonas Bane Westander, Niklas Laninge Nordic Behaviour Group, Lena Rodin Löfbergs och Linus Almqvist ANR+1. Läs mer här

16:10-16:50
Varför är inkludering och mångfald viktigt i kommunikationsbranschen och hur kan det påverka företagen positivt?
Kommunikationsbranschen behöver arbeta med inkludering, mångfald och jämställdhet i två dimensioner: dels hur vi agerar som arbetsgivare för våra medarbetare, dels hur vi i vårt konkreta arbete speglar och påverkar världen runt omkring oss. Medverkar gör: moderator Helena WestinHenrik Bernitz Brunswick Group, Lisa Blom Google, Thomas Mattsson Bonnier News, Johanna Åberg Trav&Galopp. Läs mer här

17:00-17:40
Hur tar vi ansvar för en framtida hållbar digital kommunikation?
Det digitala ekosystemet står idag för merparten av vår mediekonsumtion och 71% av alla annonsinvesteringar. Nya möjligheter och regleringar innebär även nya utmaningar som måste adresseras. Medverkande: moderator David OrlicAnette Otterström RFSU, Anna Swahn Försvarsmakten, Helena WestinRoshy Fatahian Nord DDB, Lisa Blom Google. Läs mer här

Hela programmet till Almedalen hittar du här

Ingen anmälan krävs, men begränsat antal platser, principen först till kvarn gäller.

Välkommen!

Datum & tid:

Datum: torsdag 29 juni
Tid: från 15:00-18:00
Plats: Uppsala Universitet Campus Gotland, D-huset, Kaserngatan 1

Plats:

Uppdala Universitet Campus Gotland, Cramérgatan 3, Visby

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Läs merBli medlem