Almedalen 2023 – ”Kommunikationens roll i den hållbara omställningen”
Datum: torsdag 29 juni
Tid: från 15:00 till 18:00
Plats: Uppsala Universitet Campus Gotland, D-huset, Kaserngatan 1
Träffa oss i Almedalen den 29 juni. Tillsammans med IAB Sverige, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), Sveriges Mediebyråer och Sveriges Annonsörer bjuder vi in till en eftermiddag med tre föreläsningar under rubriken ”Kommunikationens roll i den hållbara omställningen”.
Under rubriken ”Kommunikationens roll i den hållbara omställningen” bjuder vi tillsammans med IAB Sverige, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), Sveriges Mediebyråer och SWEDMA in till en eftermiddag med tre föreläsningar i Almedalen torsdag 29 juni.
Du träffar oss på Uppsala Universitet Campus Gotland. Hör intressanta talare tackla frågan om marknad- och kommunikationsbranschens ansvar för en inkluderande och hållbar framtid.
Program 29 juni
15:20-16:00
Hur bidrar kommunikationen till den gröna omställningen?
Hur kan vi som arbetar med marknadsföring och kommunikation sätta oss i framsätet och bli en del av den gröna omställningen – detta vill vi prata om idag med stöd av fakta, forskning och diskussioner. Medverkande: Linda Nilsson KOMM, Karin Grohman Sveriges Annonsörer, Jonas Bane Westander, Niklas Laninge Nordic Behaviour Group, Lena Rodin Löfbergs och Linus Almqvist ANR+1. Läs mer här
16:10-16:50
Varför är inkludering och mångfald viktigt i kommunikationsbranschen och hur kan det påverka företagen positivt?
Kommunikationsbranschen behöver arbeta med inkludering, mångfald och jämställdhet i två dimensioner: dels hur vi agerar som arbetsgivare för våra medarbetare, dels hur vi i vårt konkreta arbete speglar och påverkar världen runt omkring oss. Medverkar gör: moderator Helena Westin, Henrik Bernitz Brunswick Group, Lisa Blom Google, Thomas Mattsson Bonnier News, Johanna Åberg Trav&Galopp. Läs mer här
17:00-17:40
Hur tar vi ansvar för en framtida hållbar digital kommunikation?
Det digitala ekosystemet står idag för merparten av vår mediekonsumtion och 71% av alla annonsinvesteringar. Nya möjligheter och regleringar innebär även nya utmaningar som måste adresseras. Medverkande: moderator David Orlic, Anette Otterström RFSU, Anna Swahn Försvarsmakten, Helena Westin, Roshy Fatahian Nord DDB, Lisa Blom Google. Läs mer här
Hela programmet till Almedalen hittar du här
Ingen anmälan krävs, men begränsat antal platser, principen först till kvarn gäller.
Välkommen!