Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Att förstå sökordsmarknadsföring är idag ett måste!

Att förstå sökordsmarknadsföring är idag ett måste!

Datum: 6 mar

Tid: 9.00–11.00, frukost finns från 8.30

Människors beteende i relation till kommunikation och information är idag starkt präglat av den digitala utvecklingen. Varje månad vänder sig världens befolkning till Google 100 miljarder gånger som ett resultat av detta. Kanske till och med före man hinner tänka en egen tanke om vad som kommer hända sen.

För oss som arbetar med kommunikation ställer det krav på att vi förstår hur dessa digitala ekosystem hänger ihop. Och att allt hänger ihop.

Vid detta tillfälle fokuserar vi på sök och därmed framför allt Google. Hur fungerar det i praktiken och vilka trender råder just nu inom hur man tar sig in organiskt och/eller köper sig in i kanalen. Hur fungerar det när vi varken kreerar annonserna eller väljer vilka klick vi ska buda på? Det ställer helt nya krav på att vi gör rätt från början och som sagt, allt hänger ihop.


Huvudföreläsare

Bild huvudföreläsare

Andreas Johansson

Andreas Johansson – Head of Performance Marketing, Miltton. Under sin tid på det som idag är Miltton Sverige har han innehaft ett flertal positioner, ofta positioner som sammankopplar ett kommersiellt tänk med teknik. Andreas har nämligen en tung, gedigen teknisk bakgrund och är bland annat Google Analytics certifierad och har erfarenhet från ett flertal verktyg inom den digitala arenan.


Innehåll

Denna utbildning vänder sig till dig som arbetar med kommunikation eller affärsutveckling men som inte dagligdags arbetar i Googles olika verktyg. Perfekt för dig som arbetar inom angränsande discipliner som CRM, marknad eller ledning.

Detta får du lära dig under utbildningspasset:

  • människan och sök
  • begreppen du måste kunna
  • ekosystemet, allt hänger ihop
  • trender inom köpt annonsering
  • ett case
Datum & tid:

Datum: 6 mar

Tid: 9.00–11.00, frukost finns från 8.30

Plats:

SWEDMA, Klara Östra Kyrkogata 2 B i Stockholm

Pris exkl moms:

995 kr för medlemmar i SWEDMA

1495 kr för övriga

Mat & Dryck:

Frukost ingår.

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälan
Bli medlem