CommToAct People: Omtänksamhet ger lönsamhet – för en mer hållbar bransch
4 november
kl 12:00 – 12:50
CommToAct börjar en webinarserie kring hur vi kan samverka och förstå hur vi skapar affärsnytta på ett mer hållbart sätt. I detta webinar kommer vi gå igenom insikterna från guiden ”Omtänksamhet ger lönsamhet”
Inom initiativet CommToAct People har vi en arbetsgrupp som fokuserar på hälsa och friskfaktorer. Som en start i detta arbete samlade vi in ett stort antal rapporter relaterat till hur vi mår i marknadsförings- och kommunikationsbranschen. Insikterna från detta arbete samlade vi i rapporten ”Omtänksamhet ger lönsamhet”. I detta webinar kommer vi gå igenom de viktigaste insikterna:
- Hur ser kopplingen ut mellan omtänksamhet och lönsamhet
- Vilka är de fem viktigaste områden som påverkar hur vi mår på jobbet
- Hur vänder vi riskfaktorer till friskfaktorer inom dessa områden
- Hur påverkar relationer vad vi presterar och hur vi mår och hur kan de öka kreativitet och effekt
Vad är CommToAct?
CommToAct är ett initiativ som förenar aktörer inom marknadsföring och kommunikation i Sverige, med syftet att göra branschen mer hållbar. Genom att skapa en mötesplats för kunskapsutbyte och bästa praxis, sätter CommToAct tydliga mål för att minska klimatpåverkan och främja social hållbarhet. Initiativet erbjuder verktyg och riktlinjer för att hjälpa företag mäta och reducera sin miljöpåverkan. Dessutom påverkar CommToAct beslutsfattare genom att samla branschens röster. Initiativet består av två delar: “Planet”, som fokuserar på miljöaspekter, och “People”, som betonar social hållbarhet, inkludering och mångfald.