Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / CommToAct People: Omtänksamhet ger lönsamhet – för en mer hållbar bransch

CommToAct People: Omtänksamhet ger lönsamhet – för en mer hållbar bransch

4 november

kl 12:00 – 12:50

CommToAct börjar en webinarserie kring hur vi kan samverka och förstå hur vi skapar affärsnytta på ett mer hållbart sätt. I detta webinar kommer vi gå igenom insikterna från guiden ”Omtänksamhet ger lönsamhet”

Inom initiativet CommToAct People har vi en arbetsgrupp som fokuserar på hälsa och friskfaktorer. Som en start i detta arbete samlade vi in ett stort antal rapporter relaterat till hur vi mår i marknadsförings- och kommunikationsbranschen. Insikterna från detta arbete samlade vi i rapporten ”Omtänksamhet ger lönsamhet”. I detta webinar kommer vi gå igenom de viktigaste insikterna:

  • Hur ser kopplingen ut mellan omtänksamhet och lönsamhet
  • Vilka är de fem viktigaste områden som påverkar hur vi mår på jobbet
  • Hur vänder vi riskfaktorer till friskfaktorer inom dessa områden
  • Hur påverkar relationer vad vi presterar och hur vi mår och hur kan de öka kreativitet och effekt

Vad är CommToAct?

CommToAct är ett initiativ som förenar aktörer inom marknadsföring och kommunikation i Sverige, med syftet att göra branschen mer hållbar. Genom att skapa en mötesplats för kunskapsutbyte och bästa praxis, sätter CommToAct tydliga mål för att minska klimatpåverkan och främja social hållbarhet. Initiativet erbjuder verktyg och riktlinjer för att hjälpa företag mäta och reducera sin miljöpåverkan. Dessutom påverkar CommToAct beslutsfattare genom att samla branschens röster. Initiativet består av två delar: “Planet”, som fokuserar på miljöaspekter, och “People”, som betonar social hållbarhet, inkludering och mångfald.

Datum & tid:

4 november

kl 12:00 – 12:50

Plats:

Digitalt

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig här Bli medlem