Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / CommToAct Planet: Hur kan vi tänka strategiskt kring hållbarhet inom marknadsföring, kommunikation och media? 

CommToAct Planet: Hur kan vi tänka strategiskt kring hållbarhet inom marknadsföring, kommunikation och media? 

7 november

Kl. 9.00-9.50

CommToAct börjar en webinarserie kring hur vi kan samverka och förstå hur vi skapar affärsnytta på ett mer hållbart sätt. I detta webinar kommer vi ta upp hur man ska tänka strategiskt kring hållbarhet inom marknadsföring, kommunikation och media.

Från 2025 och framåt kommer samtliga företag inom EU att omfattas av hårdare krav på hållbarhetsrapportering genom direktivet CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive). Till exempel kommer krav på rapportering av klimatpåverkan att ställas. Den nya förordningen kommer direkt eller indirekt att påverka alla företag inom EU, eftersom de direkt berörda företagen kommer att ställa högre krav på alla sina leverantörer. Leverantörer som uppfyller kraven kommer att ha en klar konkurrensfördel mot de som inte gör det. 

Det här ställer även krav på hur vi strategiskt tänker kring hållbarhet och klimatutsläpp inom marknadsföring, media och kommunikation.

CommToActs webinarserie kring hur vi kan samverka och förstå hur vi kan skapa affärsnytta på ett mer hållbart sätt.

I den här delen kommer vi prata om:

  • Hur ser nuläget ut – regleringar och kommersiella trender 
  • CSRD och scope3, vad innebär det för oss i branschen?
  • Panelsamtal, var man ska börja och hur gör andra?

Vad är CommToAct?

CommToAct är ett initiativ som förenar aktörer inom marknadsföring och kommunikation i Sverige, med syftet att göra branschen mer hållbar. Genom att skapa en mötesplats för kunskapsutbyte och bästa praxis, sätter CommToAct tydliga mål för att minska klimatpåverkan och främja social hållbarhet. Initiativet erbjuder verktyg och riktlinjer för att hjälpa företag mäta och reducera sin miljöpåverkan. Dessutom påverkar CommToAct beslutsfattare genom att samla branschens röster. Initiativet består av två delar: “Planet”, som fokuserar på miljöaspekter, och “People”, som betonar social hållbarhet, inkludering och mångfald.

Datum & tid:

7 november

Kl. 9.00-9.50

Plats:

Digitalt

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig här CommToActBli medlem