Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / CommToTalk Planet: Hur kan ni mäta växthusgasutsläpp från medieköp?

CommToTalk Planet: Hur kan ni mäta växthusgasutsläpp från medieköp?

Datum: 13 mars – Kl: 09-10

KOSTNADSFRITT (för medlemmar till branschorganisationer inom CommToAct initiativet)

Reklambranschen står inför en stor hållbarhetsutmaning – men hur kan vi mäta och minska klimatpåverkan från våra medieköp?

Ad Net Zero har lanserat det globala ramverket Global Media Sustainability Framework (GMSF), en branschledande guide för annonsörer, mediebyråer och utgivare som vill arbeta mer hållbart. Ramverket hjälper till att skapa en enhetlig och jämförbar mätning av växthusgasutsläpp från digitala, TV-, tryck-, ljud-, utomhus- och biomedier.

I denna CommToTalk får du en exklusiv genomgång av ramverket direkt från Alex d’Albertanson, som varit med och utvecklat det inom Ad Net Zero-teamet.

Detta får du med dig:

  • Reklambranschens hållbarhetsutmaning – och varför det är dags att agera
  • Vad Global Media Sustainability Framework innebär och hur det fungerar
  • De senaste uppdateringarna – vad som lanserats och vad som är på gång
  • Konkreta steg för svenska annonsörer, mediebyråer och utgivare

Observera att webinariet kommer hållas på engelska

Om AdNetZero
Ad Net Zero är ett branschinitiativ som lanserades 2020 i Storbritannien med målet att minska och så småningom eliminera koldioxidutsläppen från reklam- och kommunikationsbranschen. Initiativet har nu blivit globalt. Läs mer här!

Datum & tid:

Datum: 13 mars

Kl: 09-10

 

Plats:

Digitalt via Quickchannel

Pris exkl moms:

KOSTNADSFRITT (för medlemmar till branschorganisationer inom CommToAct initiativet) kr för medlemmar i SWEDMA

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig här Bli medlem