CSRD – vad innebär det för kommunikations-branschen?
Datum: 19 juni 2024
Kl: 10:00-11:00
EU:s nya direktiv för hållbarhetsrapportering, Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), förändrar spelplanen för hållbarhetsrapportering. Riksdagen har nyligen röstat igenom nya regler som införlivar CSRD i svensk lag, och dessa träder i kraft den 1 juli 2024. Men vad innebär dessa förändringar för oss som arbetar med marknadsföring, media och kommunikation? Nu bjuder SWEDMA tillsammans med CommToAct och Grant Thornton in till ett webbinarium där vi djupdyker i CSRD och hur det påverkar kommunikationsbranschen.
I detta webbinarium kommer vi att svara på följande frågor:
- Vad är CSRD?
- Vilka företag omfattas?
- Hur kan CSRD bli en konkurrensfördel och affärsmöjlighet för både stora och små företag i branschen?
Vi kommer även att belysa andra kommande EU-lagkrav som är viktiga för branschen att känna till för att förbli konkurrenskraftiga.
Webbinariet arrangeras av CommToAct i samarbete med Grant Thornton. På plats kommer Karin Grohman, verksamhetsansvarig på CommToAct, och Helena Mueller, Director för BRS Sustainable Business på Grant Thornton, att medverka.
Huvudföreläsare
Helena Mueller
Director, BRS Sustainable Business på Grant Thornton.
Karin Grohman
Verksamhetsansvarig CommToAct