Hållbar kundlojalitet – Bygg starka kundrelationer på en snabbrörlig marknad
Datum: 18 sep 2024
Tid: 8:00 – 09:30
(Frukost serveras från kl 08:00 och seminariet börjar 08:30)
Bygg starka kundrelationer på en snabbrörlig marknad där ökat fokus på att möta kundens emotionella personliga och syftesdrivna värderingar blir allt mer avgörande för att lyckas .
På dagens snabbrörliga marknader blir lojalitet allt viktigare, men också allt mer komplicerat. När hela kundupplevelsen blir avgörande för att skapa lojalitet måste hela verksamheten ha samsyn kring kraven och hur de ska uppfyllas. När kundernas förväntningar går utanför de direkta behoven till företagets tjänster och produkter blir det avgörande att förstå vilken mix av aktiviteter som skapar kundens vilja att vara lojal i ett längre perspektiv.
Hållbar lojalitet är ett koncept som förenar kundlojalitet och hållbarhet. Det innebär att företag strävar efter att skapa kundupplevelser utifrån en djup förståelse kring kundens krav och behov på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbart sätt.
Under detta frukostseminarium delar vi med oss av det senaste kring hur olika aktiviteter i företags värdekedja kan utformas för att skapa hållbar lojalitet och hur lojalitetsprogrammet kan utvecklas för att möta nya kunders krav och behov i den nya lojalitetsparadigmen.
Vi kommer att beröra flera dimensioner:
- De värderingar varumärket signalerar och på olika sätt för till bevis
- Mixen av rationella och emotionella förmåner
- De interaktioner som kunden möts av på olika typer av digitala kanaler
Seminariet riktar sig till dig som vill ta nästa steg i lojalitetsarbetet på ett sätt som bygger värde för affären med omtanke för omvärlden.
Huvudföreläsare
Bi Kreimer - Senior management konsult på Differ
+30 års erfarenhet av att inspirera, leda och utveckla framgångsrika lojalitetsinitiativ i olika branscher i Sverige och internationellt, både i linjebefattningar och de senaste 20 åren som konsult med stort fokus på att utveckla hållbara strategier för att lojalisera kundbasen.
Viktor Andersson - Strateg på Differ
Över 20 års erfarenhet av att driva kommunikations- och varumärkesstrategiska projekt.
Alexander Hellborg – Strategikonsult på Differ
Strategikonsult med fokus på att utveckla kundinsiktsdrivna affärsstrategier och ett stort intresse för vad som skapar lojala kunder. Flera års erfaranhet av att utveckla lojaliserande strategier, både som konsult och i linjebefattning.