Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

HÅLLBARA KUNDRELATIONER 2030


Hållbarhet är en allt viktigare faktor i kunders beslutsprocesser och påverkar lojalitet, varumärkesposition och affärsresultat. Samtidigt visar studier att endast en liten andel av kunderna faktiskt förändrar sitt beteende, trots att de har ambitionen att leva mer hållbart. Hur kan vi hjälpa dem på vägen?

SWEDMA och vår finska motsvarighet, ASML, bjuder nu tillsammans med Main in företag att delta i en unik flerföretagsstudie för att undersöka hur marknadsföringen kan utvecklas för att bidra till mer hållbara kundrelationer och affärer.

  • Direkt användbara insikter om hur marknadsföring kan vara en drivkraft för hållbarhetsarbete och kundlojalitet.
  • Strategisk förståelse och verktyg för att integrera hållbarhet i kundrelationer och marknadsföringsstrategier.
  • Möjlighet att benchmarka mot andra och lära av bästa praxis.
  • En konfidentiell och för er anpassad företagsrapport med analys, benchmarking och rekommendationer.
  • En total rapport baserad på de samlade insikter och analysen utkommen från projektet.
  • Nätverkande och en strategisk positionering inom hållbarhet.

Sep-Okt 2025: Intervjuer & företagsanpassade workshops 

  • Varje företag deltar i två 45-minutersintervjuer med nyckelpersoner inom marknadsföring och hållbarhet. 
  • Följt av en halvdagsworkshop där vi analyserar företagets nuvarande hållbarhetsarbete, kartlägger förbättringsområden och skapar en första handlingsplan

Okt – Nov 2025: Analys och rapportskrivning 

  • Vi sammanställer insikterna från samtliga deltagare och identifierar gemensamma trender och lösningar. 
  • Varje företag får en konfidentiell företagsrapport med skräddarsydd benchmarking och rekommendationer. 

Nov 2025: Gemensam presentation och diskussion 

  • Slutpresentation av studiens resultat och insikter i en gemensam session för alla deltagare. 
  • Möjlighet till fortsatt nätverkande och samarbete. 
  • Företag inom både B2B och B2C.
  • Nyckelroller: Marknadschefer, hållbarhetsansvariga, affärsutvecklare.
  • Minst 8 och max 12 deltagande företag per land (Sverige och Finland).
  • Investering: 90 000 SEK per företag.

Har du frågor? Kontakta oss gärna:

  • Annette Tannerfeldt, VD Swedma | annette.tannerfeldt@swedma.se
  • Tomas Haeger, VD Main AB | tomas.haeger@main.se

Anmäl ditt intresse

Vill du veta mer eller delta i projektet? Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort!

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Namn