Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Hur du gör för att behålla fler medlemmar

Hur du gör för att behålla fler medlemmar

Datum: 18 mar

Tid: 9.00–10.00

Alla organisationer är i behov av aktiva och engagerade medlemmar som stannar så länge som möjligt. Många aktiva medlemmar innebär att organisationen vinner legitimitet och har möjligheten att fortsätta utveckla verksamheten för att nå sina målsättningar.

Trots det har många organisationer utmaningar med att behålla, vårda och utveckla medlemmar. Varför är det så? Vilka är de mest kritiska faserna och hur kan man utveckla arbetet?


Huvudföreläsare

Bild huvudföreläsare

Patrik Orsucci

Patrik Orsucci är VD och konsult på StreamStone Relations och har över 20 års erfarenhet av olika uppdrag kopplat till kund- och medlemsutveckling för såväl organisationer som företag inom näringslivet. StreamStone Relations hjälper primärt organisationer att utveckla och behålla medlemmar eller givare genom att utveckla medlemsresan. Filosofin är att förändring och utveckling av medlemsresan bygger på att sätta kunden i centrum och få de tre nyckelkomponenterna organisation, kommunikation och teknik att samspela.

Bild huvudföreläsare

Calle Sundström

Calle Sundström är VD på Inyan som specialiserat sig på dialogmetodik för de som möter medlemmar och kunder. Inyan har bl.a. utvecklat en metodik som får många som vill säga upp sitt medlemskap att i stället självmant vilja stanna kvar som baseras på beteendevetenskap och beprövade beteendemodeller.


Innehåll

Vi delar med oss av metoder och konkreta exempel för att utveckla de mest kritiska faserna under medlemskapet. Du kommer att få ta del av:

  • Hur man kan bygga en medlemsresa som gör att medlemmar aktiverar sig och vill vara kvar.
  • Hur vi behöver kommunicera om medlemmen ändå hör av sig och vill avsluta sitt medlemskap.

Seminariet är primärt riktat till dig som arbetar inom organisationsvärlden varifrån våra exempel också kommer att vara hämtade, men våra metoder är lika användbara för dig som t.ex. arbetar med CRM för en kundklubb eller som har prenumerationsbaserade produkter.

Datum & tid:

Datum: 18 mar

Tid: 9.00–10.00

Plats:

Webinar

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

995 kr för övriga

Övrigt för icke medlem

No show-avgift 300 kr för medlemmar, full deltagaravgift för övriga.

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälan
Bli medlem