Hur får du ut det mesta av din data när 3:e parts cookies försvinner?
Datum: 6 oktober 2021
Tid: 9.00–10.00
Digitalt mingel från 8.45
Vi kommer att djupdyka i vad implikationerna faktiskt är av att 3:e parts cookies försvinner, vad det konkret innebär för hur man omsätter sin 1:a parts data i sin marknadsföring och i sina strategier. Tidigare har 1:a parts data som exempelvis besök till sajt omsatts via 3:e parts cookies i retargeting.
Vi kommer att tala om vad som krävs för att kunna nyttja sitt 1:a parts data.
Vi kommer att titta på hur 1:a parts data kan matchas mot olika mediaval och kanalval, och hur.
Vi kommer att tala om retargeting och vad som kan erätta den nuvarande 3:e parts cookie-tekniken som används idag för retargeting.
Vi kommer att tala om hur uppföljning och atribuering påverkas av 3:e parts cookiens försvinnande och alternativ till hur man kan följa upp utan dessa.
Vi kommer att tala om- och ge exempel på hur man kan skapa en marknadsföringsstrategi som utgår från 1.a parts data och kan omsättas i alla sina medieval och kanalval.
Kort om företaget och om föreläsaren
Martin Bergqvist, VD Brain Nordic, har en bakgrund inom digital marknadsföring på publicistsidan i över 10 år. Han arbetade som affärs- och konceptutvecklare på Mktmedia AB, ett utvecklingsbolag ägt av Svensk morgonpress. Sedan 2017 har han drivit Brain Nordic som är ett mar-tech bolag som hjälper annonsörer och publicister med data- och marknadsföringstjänster. brainnordic.com
Martin Bergqvist
VD Brain Nordic