Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Hur får du ut det mesta av din data när 3:e parts cookies försvinner?

Hur får du ut det mesta av din data när 3:e parts cookies försvinner?

Datum: 6 oktober 2021
Tid: 9.00–10.00
Digitalt mingel från 8.45

Vi kommer att djupdyka i vad implikationerna faktiskt är av att 3:e parts cookies försvinner, vad det konkret innebär för hur man omsätter sin 1:a parts data i sin marknadsföring och i sina strategier. Tidigare har 1:a parts data som exempelvis besök till sajt omsatts via 3:e parts cookies i retargeting.

Vi kommer att tala om vad som krävs för att kunna nyttja sitt 1:a parts data.

Vi kommer att titta på hur 1:a parts data kan matchas mot olika mediaval och kanalval, och hur.

Vi kommer att tala om retargeting och vad som kan erätta den nuvarande 3:e parts cookie-tekniken som används idag för retargeting.

Vi kommer att tala om hur uppföljning och atribuering påverkas av 3:e parts cookiens försvinnande och alternativ till hur man kan följa upp utan dessa.

Vi kommer att tala om- och ge exempel på hur man kan skapa en marknadsföringsstrategi som utgår från 1.a parts data och kan omsättas i alla sina medieval och kanalval.

Kort om företaget och om föreläsaren

Martin Bergqvist, VD Brain Nordic, har en bakgrund inom digital marknadsföring på publicistsidan i över 10 år. Han arbetade som affärs- och konceptutvecklare på Mktmedia AB, ett utvecklingsbolag ägt av Svensk morgonpress. Sedan 2017 har han drivit Brain Nordic som är ett mar-tech bolag som hjälper annonsörer och publicister med data- och marknadsföringstjänster. brainnordic.com


Bild huvudföreläsare

Martin Bergqvist

VD Brain Nordic

Datum & tid:

Datum: 6 oktober 2021
Tid: 9.00–10.00
Digitalt mingel från 8.45

Plats:

Digitalt via Microsoft Teams

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

4 oktober

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem