After Work – Inspirationsseminarium och Nätverksmingel
Datum: 11 oktober 2023
Tid: 16:30-19:30
Var: Hos SWEDMA, Klara Östra Kyrkogata 2B, Stockholm
Det utgår en no-show avgift på 300 sek.
Ta gärna med dig en vän/kollega och ta chansen att bli underhållen, inspirerad och mingla bland intressanta människor och företag i branschen.
Se bara till att ni båda är anmälda – Varmt välkomna!
Inspiration:
Ökad lönsamhet genom ökad personalisering … eller?
I dagens samhälle förväntar sig kunderna en allt högre relevans i kommunikationen från dig. Aldrig tidigare har kravet på att uppfylla den gamla klyschan ”rätt budskap, till rätt kund, i rätt kanal och med rätt tajming” varit starkare. Ju bättre du uppfyller kundernas önskan, desto bättre blir lönsamheten (förhoppningsvis).
Nuförtiden finns det dessutom teknikplattformar som verkligen kan stödja detta för din organisation. MEN, är det alltid värt att lägga tid, pengar och resurser på att försöka öka relevansen genom en mer personaliserad kommunikation? När blir det ett slöseri av tid och pengar och när, var och hur är det klokt att bättre personalisera kommunikationen för att öka relevansen, som i sin tur förhoppningsvis ökar din organisations lönsamhet?
Kort om föreläsarna
Vi kommer att få lyssna på Mattias Andersson, Co-founder & Senior Advisor på prisbelönta Miltton Insights och Rasmus Houlind, författare och CXO på Agillic. De har ytterst gedigen erfarenhet inom ”CRM/MarTech-området”. Tillsammans har de två nyligen skrivit boken ”Hello $FirstName – Profiting from Personalization”. Under kvällen kommer de presentera findings från sin bok och spännande modeller och tips & trix, som vi sedan gemensamt kan diskutera kring. Så förhoppningsvis kommer ni få en väldigt god ROI på dessa välspenderade timmar!
Exempel på frågeställningar som kommer beröras under sessionen:
- När är det god ROI att ta steg mot en ökad relevans genom en mer personaliserad kommunikation, samt när är det inte troligt att du får en tillräckligt god ROI på detta arbete?
- Vad kan fallgroparna och framgångsfaktorerna vara?
- Att lyckas med en högre relevans hänger inte bara på teknik och data. Vilka kompetenser och vilket internt arbetssätt kan kommat att behövas?
- Vilka beståndsdelar har ”flugmodellen”, som är ett bra verktyg för att uppnå en högre personalisering?