Konsten att gå i kundens skor – Använd CX-verktygslådan för att leverera rätt upplevelse
Datum: 14 november 2023
Tid: 09:00-10:00
Frukost på plats från 08:45
Hur kan en god kundupplevelse göra skillnad för ditt företag? Nöjda kunder skapar lojalitet, driver ökad försäljning och ger en positiv marknadsföring. Få insikter om Customer Experience Management (CX) som en affärsdisciplin och hur teknologiska verktyg kan hjälpa dig förstå kundbeteenden. Vi lyfter vikten av en kundcentrerad kultur, ledarskap och organisatoriska förändringar för att leverera en förstklassig kundupplevelse.
Helén Rigamonti delar med sig av värdefulla kunskaper för att optimera och skapa framgång genom att sätta kunden i fokus.
Vi får också ta del av erfarenheter från ett företag som gör detta ”på riktigt”
ATG, en av Sveriges största mediaköpare. Med många starka varumärken, en mängd mediekanaler – bland annat en egen tv-kanal – och verksamma på en arena som präglas av reklamtrötthet och misstroende är det viktigt att hålla koll på sina målgrupper och budskap. För att vara trovärdiga och konsekventa har ATG valt att samla all marknadskommunikation i en stark marknadsavdelning. Det ger möjligheter men ställer också krav på allt från ”way of working” till ledarskap. Att få en marknadsavdelning på drygt 50 personer att gå i takt och samtidigt hålla full fart framåt kan ibland vara utmanande.
Johanna Åberg, Head of Marketing på AB Trav och Galopp, delar med sig av hur ATG har valt att arbeta och bjuder på såväl framgångsexempel som några utmaningar och misslyckanden.
Helén Rigamonti
Nordics and European Ambassador and Head of Education | ECXO.org (European Customer Experience Organization) Helén har över 25 års erfarenhet av ledande positioner med ett flertal uppdrag att leda kundcentrerad förändring och föreläsningarna utgår från egna lyckade och misslyckade case. Helén är ansvarig kursledare för ett flertal utbildningar och certifieringar i ämnet Customer Experience Management. Helén är även ambassadör och medlem i ledningsgruppen för den Europeiska Customer Experience organisationen där hon även är utbildningsansvarig.
Johanna Åberg
Head of Marketing på ATG. Hon har jobbat med marknadsföring och försäljning utifrån olika aspekter sedan 1998. Hon brinner för att använda kunddata för att driva relevans, kundnöjdhet och försäljning så när hon fick chansen att bygga ett starkt marknadsteam med ansvar för alla produkter, alla målgrupper och alla kanaler var det en dröm som gick i uppfyllelse. Johanna är en engagerad person som suttit med i flera styrelser, bland annat i Swedmas styrelse samt anlitats som jurymedlem i såväl svenska som internationella reklamtävlingar.