Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Konsten att gå i kundens skor – Använd CX-verktygslådan för att leverera rätt upplevelse

Konsten att gå i kundens skor – Använd CX-verktygslådan för att leverera rätt upplevelse

Datum: 14 november 2023
Tid: 09:00-10:00
Frukost på plats från 08:45

Hur kan en god kundupplevelse göra skillnad för ditt företag? Nöjda kunder skapar lojalitet, driver ökad försäljning och ger en positiv marknadsföring. Få insikter om Customer Experience Management (CX) som en affärsdisciplin och hur teknologiska verktyg kan hjälpa dig förstå kundbeteenden. Vi lyfter vikten av en kundcentrerad kultur, ledarskap och organisatoriska förändringar för att leverera en förstklassig kundupplevelse.

Helén Rigamonti delar med sig av värdefulla kunskaper för att optimera och skapa framgång genom att sätta kunden i fokus.

Vi får också ta del av erfarenheter från ett företag som gör detta ”på riktigt”

ATG, en av Sveriges största mediaköpare. Med många starka varumärken, en mängd mediekanaler – bland annat en egen tv-kanal – och verksamma på en arena som präglas av reklamtrötthet och misstroende är det viktigt att hålla koll på sina målgrupper och budskap. För att vara trovärdiga och konsekventa har ATG valt att samla all marknadskommunikation i en stark marknadsavdelning. Det ger möjligheter men ställer också krav på allt från ”way of working” till ledarskap. Att få en marknadsavdelning på drygt 50 personer att gå i takt och samtidigt hålla full fart framåt kan ibland vara utmanande.

Johanna Åberg, Head of Marketing på AB Trav och Galopp, delar med sig av hur ATG har valt att arbeta och bjuder på såväl framgångsexempel som några utmaningar och misslyckanden.


Bild huvudföreläsare

Helén Rigamonti

Nordics and European Ambassador and Head of Education | ECXO.org (European Customer Experience Organization) Helén har över 25 års erfarenhet av ledande positioner med ett flertal uppdrag att leda kundcentrerad förändring och föreläsningarna utgår från egna lyckade och misslyckade case. Helén är ansvarig kursledare för ett flertal utbildningar och certifieringar i ämnet Customer Experience Management. Helén är även ambassadör och medlem i ledningsgruppen för den Europeiska Customer Experience organisationen där hon även är utbildningsansvarig.

Bild huvudföreläsare

Johanna Åberg

Head of Marketing på ATG. Hon har jobbat med marknadsföring och försäljning utifrån olika aspekter sedan 1998. Hon brinner för att använda kunddata för att driva relevans, kundnöjdhet och försäljning så när hon fick chansen att bygga ett starkt marknadsteam med ansvar för alla produkter, alla målgrupper och alla kanaler var det en dröm som gick i uppfyllelse. Johanna är en engagerad person som suttit med i flera styrelser, bland annat i Swedmas styrelse samt anlitats som jurymedlem i såväl svenska som internationella reklamtävlingar.

Datum & tid:

Datum: 14 november 2023
Tid: 09:00-10:00
Frukost på plats från 08:45

Plats:

På plats hos SWEDMA, Klara Östra Kyrkogata 2B eller digitalt via Quickchannel

Ingår:

Frukost om du är med på plats

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

10 november

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem