Möt föreläsaren Johan Svensson: En snabb intervju om CRM-Kursen
Till hösten lanserar SWEDMA och Remotion en ny kurs inom marknadsföring! Kursen ger dig insikter i optimerad kundinteraktion och framgångsrika CRM-strategier. Du lär dig effektiva metoder och processer, från kundanskaffning till lojalitetsökning, och kursen leds av CRM-experter. Genom praktiska övningar och fallstudier får du tillämpa dina kunskaper. Efter kursen får du ett erkänt diplom från SWEDMA och chansen att knyta värdefulla kontakter inom CRM-området.
Vi har träffat en av föreläsarna på kursen, Johan Svensson. Johan har en bakgrund inom både marknadsföring och IT, och har arbetat som konsult, produktägare och projektledare. De senaste fem åren har han fokuserat på att hjälpa kunder att förbättra sin effektivitet genom att implementera nya arbetssätt och samarbeten baserade på agila principer.
Berätta kort om dig själv: Vem är du, vad har du gjort och vad jobbar du med nu?
Jag heter Johan och har varit konsult på Remotion sedan 2011. Under dessa år har jag arbetat i flertalet olika kunduppdrag som alla har syftat till att på något sätt effektivisera arbetet inom sälj- och marknadsavdelningar. Det har antingen handlat om införande av ny teknik, förändringar i processer och arbetssätt, eller uppdatering av företagets organisationsmodell. Idag tar jag ofta rollen som transformationskonsult i våra uppdrag med fokus på arbetssätt och organisation.
Varför bör man, enligt dig, gå kursen ”Next Gen CRM: Mastering customer interactions”?
Den här kursen är riktigt bra för dig som jobbar med kundinteraktioner och digital marknadsföring. Det är en chans att lära sig från våra experter vad som är nytt och vad som är på gång inom CRM och digital marknadsföring, men det är också ett tillfälle för dig att jämföra din egen organisation mot hur andra arbetar inom området.
Du kommer att få göra hands-on övningar för att testa olika koncept och även ta del av case från våra uppdrag. Vårt mål är att du ska få med dig massor med användbara verktyg, ny kunskap och intressanta koncept att prova i din egen organisation.
Vad ser du mest fram emot att föreläsa om/diskutera med kursdeltagarna?
Min del i kursen handlar om ”ways-of-working”, dvs hur vi kan arbeta smartare tillsammans för bättre resultat (och välmående). Jag tycker att det är intressant när kursdeltagarna börjar engagera sig och diskutera erfarenheter med varandra kring vad som fungerar bra respektive dåligt, det brukar ge ”aha”-upplevelser och inspiration till förändring.
Läs mer om kursen här.
Alla artiklar