Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

22 juli 2024

Möt föreläsaren Johan Svensson: En snabb intervju om CRM-Kursen

Till hösten lanserar SWEDMA och Remotion en ny kurs inom marknadsföring! Kursen ger dig insikter i optimerad kundinteraktion och framgångsrika CRM-strategier. Du lär dig effektiva metoder och processer, från kundanskaffning till lojalitetsökning, och kursen leds av CRM-experter. Genom praktiska övningar och fallstudier får du tillämpa dina kunskaper. Efter kursen får du ett erkänt diplom från SWEDMA och chansen att knyta värdefulla kontakter inom CRM-området.

Vi har träffat en av föreläsarna på kursen, Johan Svensson. Johan har en bakgrund inom både marknadsföring och IT, och har arbetat som konsult, produktägare och projektledare. De senaste fem åren har han fokuserat på att hjälpa kunder att förbättra sin effektivitet genom att implementera nya arbetssätt och samarbeten baserade på agila principer.

Berätta kort om dig själv: Vem är du, vad har du gjort och vad jobbar du med nu?

Jag heter Johan och har varit konsult på Remotion sedan 2011. Under dessa år har jag arbetat i flertalet olika kunduppdrag som alla har syftat till att på något sätt effektivisera arbetet inom sälj- och marknadsavdelningar. Det har antingen handlat om införande av ny teknik, förändringar i processer och arbetssätt, eller uppdatering av företagets organisationsmodell. Idag tar jag ofta rollen som transformationskonsult i våra uppdrag med fokus på arbetssätt och organisation.

Varför bör man, enligt dig, gå kursen ”Next Gen CRM: Mastering customer interactions”? 

Den här kursen är riktigt bra för dig som jobbar med kundinteraktioner och digital marknadsföring. Det är en chans att lära sig från våra experter vad som är nytt och vad som är på gång inom CRM och digital marknadsföring, men det är också ett tillfälle för dig att jämföra din egen organisation mot hur andra arbetar inom området. 

Du kommer att få göra hands-on övningar för att testa olika koncept och även ta del av case från våra uppdrag. Vårt mål är att du ska få med dig massor med användbara verktyg, ny kunskap och intressanta koncept att prova i din egen organisation.

Vad ser du mest fram emot att föreläsa om/diskutera med kursdeltagarna? 

Min del i kursen handlar om “ways-of-working”, dvs hur vi kan arbeta smartare tillsammans för bättre resultat (och välmående). Jag tycker att det är intressant när kursdeltagarna börjar engagera sig och diskutera erfarenheter med varandra kring vad som fungerar bra respektive dåligt, det brukar ge “aha”-upplevelser och inspiration till förändring.

Läs mer om kursen här.

Alla artiklar