Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / KUNDskap – hur ni kan få mer kunskap om era kunder och använda denna för förbättrad lönsamhet

KUNDskap – hur ni kan få mer kunskap om era kunder och använda denna för förbättrad lönsamhet

Datum: 4 mar

Tid: 9.00–10.00, frukost finns från 8.30

Föreläsningen ger grundkunskap om marknadssegmentering. Vi beskriver hur man kan använda intern och extern data kombinerat i arbetet genom att beskriva egna kunder och önskade tvillingar till dessa. Ett konkret case från en större retailkedja kommer att beskriva mer i detalj hur ni kan skapa bättre affärsnytta och lönsamhet, genom analys och segmentering.


Huvudföreläsare

Alektum Group har funnits sedan 1992 och startades som ett inkassoföretag. I dag bedrivs verksamhet i 18 europeiska länder, med över 600 anställda och en omsättning på drygt 1 miljard kronor. Alektum Group Targeting är en avdelning inom Alektum, som är specialiserade på att hitta rätt kunder till Alektums kunder – genom målgruppsurval, analys och direktmarknadsföringskampanjer.

Bild huvudföreläsare

Johan Fernström

Data Scientist, Avdelning Targeting inom Alektum Group. Har arbetat med analys i ca 10 år, främst kopplat till målgruppsurval både inom befintliga kundregister och i samband med nykundsrekrytering. Mångårig erfarenhet kring prediktiv analys (tvillingurval med hjälp av avancerad statistisk analys). Bakgrund bl.a. från Consortio Fashion Group, DirektMedia och Bisnode.

Bild huvudföreläsare

Lena Dahlbom

Operations Manager, Avdelning Targeting inom Alektum Group. Har arbetat med målgruppsurval, rekryteringskampanjer och CRM-frågor för en stor mängd organisationer och företag, sedan mitten av 90-talet. Bakgrund från DirektMedia, Bisnode och egna bolaget Marketwise, som sedan 2016 ingår som en del av Alektum Group. Arbetar även som lärare i marknadsföring på IHM och är ledamot i Swedmas styrelse.

Datum & tid:

Datum: 4 mar

Tid: 9.00–10.00, frukost finns från 8.30

Plats:

SWEDMA, Klara Östra Kyrkogata 2 B i Stockholm

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

995 kr för övriga

Övrig medlemsinformation:

No show-avgift 300 kr för medlemmar, full deltagaravgift för övriga.

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälan
Bli medlem