• Event
  • / Marketing som affärsdrivare – Transformation i praktiken FULLSATT

Marketing som affärsdrivare – Transformation i praktiken FULLSATT

Datum: 11 dec

Tid: 9.00–10.00, frukost finns från 8.30

Från ledningsstruktur till framflyttning och produktion

Uppdraget för marknadschefer förändras, ytterst drivet av digitalisering, och det har fått en rad konsekvenser. Företagens ledningsstruktur och roller påverkas – ny samverkan och kompetens krävs. Med allt tydligare ambitioner om kundresan som utgångspunkt, marketing som affärsdrivare och gradvis högre förväntningar från kund är det mycket som behöver utvecklas i gränssnitt och innehåll mot säljorganisation, affärsenheter och kundservice.

Inom marknadsavdelningen förändras också behoven av kompetens och verktyg. Tekniken har fått ett betydligt större utrymme – för kreation, styrning, effektivisering och testning. Analys och databaserade beslut skall kopplas ihop med varumärkesutveckling.


Huvudföreläsare

Upplands Motor är ett privatägt företag inom bilbranschen med höga ambitioner inom service och kundupplevelse. Företaget grundades 1964 och har under sin utveckling alltid strävat efter innovativa grepp och attraktiva servicekoncept med kunden i fokus. Idag har företaget en omsättning på drygt 5 miljarder och ca 800 anställda.

Upplands Motor säljer, servar och supporterar lösningar för personbilar, transportbilar och lastbilar från märkena Volvo, Mercedes, Ford och Renault.

Bild huvudföreläsare

Karin Nygren

Karin Nygren är CMO & Head of Digital. Hon har en gedigen erfarenhet från transformation, styrning och ledning från olika chefsroller inom bilbransch, telecom samt Management Consulting. Kunddriven utveckling och att knyta den strategiska långsiktigheten till nuet ser hon som reptrick och stor motivator.

Mari Lagberg

Mari Lagberg är Head of Marketing på Upplands Motor. Genom tidigare marknadschefsroller på bl.a. Bisnode, Retriver och Lunarstorm har hon en bred erfarenhet av digital affärs- och varumärkesutveckling, liksom behovet av att kombinera olika kompetenser och roller inom marknadsavdelningen för både utveckling och produktion.


Innehåll

Hur tar man sig igenom transformationen i praktiken? Upplands Motor bjuder på sina erfarenheter från sin resa i bilbranschen – en bransch som förändras med tryck!

Datum & tid:

Datum: 11 dec

Tid: 9.00–10.00, frukost finns från 8.30

Plats:

SWEDMA, Klara Östra Kyrkogata 2 B i Stockholm

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

995 kr för övriga

Mat & Dryck:

Frukost ingår.

Övrig medlemsinformation:

No show-avgift 300 kr för medlemmar/associerade, full deltagaravgift för övriga.

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälan
Bli medlem