Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MarTech

MarTech, även känt som marknadsteknik, inkluderar en rad teknologier och plattformar som används inom marknadsföring. Under begreppet MarTech finns allt från verktyg för att skapa och genomföra kampanjer till att mäta deras resultat, både online och offline. Så som det ser ut idag inom marknadsföring så är teknologi avgörande. Nästan alla marknadsföringsaktiviteter görs med hjälp av olika digitala verktyg. Så, i praktiken kan man säga att marknadsföring och teknik går hand i hand – det ena kan inte existera utan det andra.Vissa använder begreppet martech ännu bredare och inkluderar även verktyg som används av säljavdelningar och för reklam

Precis som marknadsföring och reklam skiljer sig, är termerna “MarTech” och “AdTech”, för reklamteknik, inte utbytbara. Den viktigaste skillnaden är att AdTech bara används för att påverka köpbeteende genom främjade erbjudanden, medan MarTech används för att faktiskt skapa, köra och hantera kampanjer och andra marknadsföringsinsatser.

Mer specifikt är AdTech ett samlingsbegrepp för reklamtaktiker och hanteringsverktyg som efterfrågesidor (DSP:er), utbudssidor (SSP:er) och annonsutbyten. Det är mer fokuserat på teknik som direkt för kampanjer ut i världen. MarTech, å andra sidan, beskriver användningen av kundrelationhanterings (CRM)-programvara, verktyg för hantering av sociala medier, e-postmarknadsföringslösningar och mer. Det omfattar en bredare variation av tekniklösningar som marknadsförare använder genom hela den digitala marknadsföringsprocessen.