Vi välkomnar våra nya styrelsemedlemmar som valdes in på årsmötet i maj.
Vi bad Matthias och Karin berätta lite om sig själva och varför de valt att engagera sig SWEDMAs styrelse.
Matthias Evelönn, Klarna:
”Mitt namn är Matthias Evelönn och jag leder idag Klarnas globala CRM för Automatiserade kundresor. Jag har över 10 års erfarenhet av datadriven marknadsföring inom flera olika branscher (fintech/e-commerce, dagligvaruhandeln samt telekom).
Jag har även haft möjligheten att testa på olika befattningar inom olika kompetenser (marknadsföring, analys, logistik och redovisning). Jag är oerhört glad att få representera Swedmas styrelse och få vara med att påverka hur vi på ett ansvarsfullt och målinriktat sätt kan utveckla digital marknadsföring i Sverige men även globalt.”
Karin Markstedt, SDR:
”Jag anser att Swedma fyller en viktig roll i arbetet med att påverka lagstiftning, utbilda och sprida aktuell och relevant kunskap, men också genom att skapa nätverk mellan företag och personer. Mitt företag, Svensk Direktreklam, ser en stor relevans i att vara medlem i Swedma och aktivt engagera oss i arbetet med datadriven marknadsföring.
Från min erfarenhet som försäljnings- och analyschef hoppas jag kunna bidra i styrelsearbetet med kunskap om media, kundinsikter och effekt. Jag är en väldigt engagerad person och känner en starkt vilja att vara med och fortsätta vidareutveckla Swedma.”
Övriga i styrelsen sedan tidigare:
Marie Bratani Olsson, Migma – ordförande
Magnus Sjögren, Bisnode – vice ordförande (ny vice ordförande)
Johanna Åberg, ATG
Einar Wahlbom, Citymail
Lena Dahlbom, Contribum AB
Lars Pahlman, Nepa
Kristin Bernhardsson, Nordic Lottery
Charlotta Persson, Voyado
Information om Swedmas valberedning hittar du här.
Alla artiklar