Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

OPINION

Vi skapar bättre marknadsförutsättningar

SWEDMA skapar bästa möjliga marknadsförutsättningar för sina medlemmar genom att driva opinionsfrågor, verka för självreglering och påverka lagstiftning inom datadriven marknadsföring.

SWEDMA samlar hela värdekedjan och skapar optimala förutsättningar för att arbeta ansvarsfullt med datadriven marknadsföring – och bidra till det som ett enskilt företag inte självt kan uppnå.

Vi verkar för att påverka beslutsfattare för att de ska fatta beslut och genomföra förändringar som är bra och viktiga för våra medlemmar och deras medarbetare.

Vi arbetar med såväl nationella nivå som på EU-nivå och tillsammans med våra systerorganisationer i Europa och vår Europaorganisation FEDMA. Vi är också medlemmar i det globala nätverket för DMAs, GDMA.

Vi är remissinstans för nya lagförslag och vi bidrar med kunskap inom våra olika områden bla som experter i statliga utredningar.

Bild på person
Citattecken

Det har aldrig varit så viktigt att samla branschen som nu. Tidigare skapades alla lagar och regler samt praxis i Sverige. Numera skapas alla regler och lagar som påverkar datadriven marknadsföring i Bryssel och utrymmet för svenska tolkningar är mycket begränsat. Sverige är ett liten land i EU, en liten “udda fågel” med vår “Svenska modell” i form av självregleringen som är oerhört viktig för att vi fortsatt ska kunna driva våra affärer. En intresseorganisation som SWEDMA har möjligheter att påverka och bevaka dessa frågor som inget enskilt företag har.

Marie Bratani Olsson, MIGMA