Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Regler & Riktlinjer

Juridiken är en viktig del av allt som marknadsförare företar sig. I dagens samhälle måste man hålla tungan rätt i mun när man ska utforma en kampanj. En komplex juridisk reklamvärld och vad som är att anse som god sed, etiska regler och branschöverenskommelser måste beaktas samtidigt som budskapet måste komma fram. Nedan finner du såväl branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring, mallar för allmänna villkor samt etiska riktlinjer.

Juridisk rådgivning

Om du som är medlem i SWEDMA har konkreta frågor kan du ställa dem direkt till SWEDMAs jurist. Juristen kan hjälpa dig med dina juridiska frågor kring datadriven och riktad kommunikation och därmed undvika eventuella dyra kostnader i efterhand.