Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nej tack till reklam

De hushåll som inte vill ha oadresserad direktreklam kan tacka nej genom att sätta upp en skylt på dörren med texten ”Nej tack, ingen reklam” eller liknande. En skylt med den innebörden betyder att du som bor där i lagens mening tydligt har motsatt dig att få oadresserad reklam vilket den som delar ut den är skyldig att respektera. Det är endast reklam som omfattas – inte s.k. gratistidningar.

SWEDMA arbetar för en sund och rimlig balans mellan yttrandefrihet och integritetsskydd på marknaden. SWEDMA har, som ett led i det, sedan länge haft en överenskommelse med Konsumentverket för att möjliggöra för konsumenter att på ett enkelt sätt kunna tacka nej till oadresserad reklam. Det har lett till att skyltar med texten “Nej tack till reklam” i lagens mening utgör ett exempel på hur du som konsument kan tacka nej.

NIX-nämnden

Om du vill anmäla ett företag som du anser bryter mot bestämmelsen om ”Nej tack till reklam”, tar du kontakt med NIX-nämnden.