Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor

Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor

EVENTET ÄR KOSTNADSFRITT

Datum: 11 september 2024

Kl: 13:00 – 14.00 (Kaffe och bulle dukas upp 12:30)

Undvik missförstånd, irritation eller ignorans genom att välja rätt kanal för ditt budskap.

Rapporten Mottagarmakt tas fram varje år av PostNord i samarbete med Kantar och kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot såväl reklam som affärskommunikation i en mängd olika kommunikationskanaler.

Tillsammans med PostNord bjuder vi in till ett seminarium i Göteborg (kan även ses digitalt) för att gå igenom rapporten. Vi frågar såväl om digitala kommunikationskanaler såsom mejl, YouTube, TV, radio, utomhus t.ex. som om kommunikation i den fysiska postlådan, brev, tidningar, direktreklam och hur de reagerar när de inte själva får välja hur och var de ska bli kontaktade. Tidningar (magasin och lokala gratistidningar) är ett nytt område för i år för Mottagarmakt.

Att välja bort postlådan är att välja bort kunder

Marknadskommunikation i postlådan är uppskattad och ger avsändaren en möjlighet att kommunicera djupare med mottagarna. Det framgår i rapporten att 96 procent vet när det senast fick en försändelse i postlådan vilket tyder på bra uppmärksamhet i ”kanalen”.

Kort om företaget och om föreläsaren

PostNord är den  ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel,  distribution och logistik i Norden.

Här nedan kan ni läsa och ladda ner rapporten.


Övriga föreläsare

Bild huvudföreläsare

Thomas Klamell

Produktkommunikatör, PostNord

Bild huvudföreläsare

Leif Holm

Senior analyst, PostNord

Datum & tid:

Datum: 11 september 2024

Kl: 13:00 – 14.00 (Kaffe och bulle dukas upp 12:30)

Plats:

IOffice Göteborg, Sjöbefälsskolan Kvarnbergsgatan 2 Alt. Digitalt via länk i Quickhannel

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

9 september 2024

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Signa upp dig här Bli medlem