Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Så lyckas du med din CDP-implementering  

Så lyckas du med din CDP-implementering  

3 april

9:00-10:00

KOSTNADSFRITT

I en värld där kunddata är en av de mest värdefulla tillgångarna för företag, blir en Customer Data Platform (CDP) allt viktigare för att samla, strukturera och utnyttja data på ett effektivt sätt. Att implementera en CDP och börja använda den för kunddialoger är en resa fylld av möjligheter –  men också utmaningar. Hur säkerställer man att implementationen av en CDP blir en framgång? Många organisationer fastnar längs vägen, antingen för att de saknar en tydlig strategi eller för att de underskattar de steg som krävs för att verkligen få ut värde av sin investering. Vilka steg bör följas för att plattformen ska fungera i praktiken? Och hur planerar man de första kunddialogerna och kanalvalen för att snabbt skapa effekt? 

På detta frukostseminarium delar Remotion med sig av sin beprövade metodik för CDP-implementering. Med erfarenhet från ett flertal CDP-projekt med olika leverantörer går vi igenom:

  • Vad är en CDP? – Syftet med en CDP, dess funktioner och hur den passar in i MarTech-landskapet  
  • Steg-för-steg-guide till implementation – Stegen som säkerställer en framgångsrik implementation  
  • Vanliga fallgropar och hur du undviker dem – Hur identifierar och hanterar du utmaningar under processen
  • Hur maximerar du värdet av din CDP? – Tips för att utnyttja plattformen för bättre kundinsikter och personaliserade kundupplevelser

 Oavsett om du står inför en ny CDP-implementation eller vill få mer ut av din befintliga plattform, ger seminariet dig konkreta insikter och praktiska tips för att maximera värdet av din CDP.  

Välkommen att starta dagen med en inspirerande och lärorik diskussion!


Huvudföreläsare

Bild huvudföreläsare

Hannes

Hannes Bünger är medgrundare till Remotion och har arbetat som konsult med frågor kring kundinteraktion i över 15 år. Det omfattar bl.a. omnikanalspersonalisering, lojalitetsprogram och online communities. Har deltagit i flera implementeringar av CDP:er i flera olika brancher.

Bild huvudföreläsare

Anna

Anna Andersers är MarTech Developer och har arbetat som konsult i 8 år. Hon har bred erfarenhet av CDP-implementationer, aktivering av kanaler och att omsätta kunders use cases i praktiken. Anna har arbetat inom en rad olika branscher och har djup förståelse för hur teknik kan användas för att skapa relevanta och personaliserade kundupplevelser.

Datum & tid:

3 april

9:00-10:00

Plats:

Digitalt via Quickchannel

Sista anmälningsdag:

2 april

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig härBli medlem