
I en värld där kunddata är en av de mest värdefulla tillgångarna för företag, blir en Customer Data Platform (CDP) allt viktigare för att samla, strukturera och utnyttja data på ett effektivt sätt. Att implementera en CDP och börja använda den för kunddialoger är en resa fylld av möjligheter – men också utmaningar. Hur säkerställer man att implementationen av en CDP blir en framgång? Många organisationer fastnar längs vägen, antingen för att de saknar en tydlig strategi eller för att de underskattar de steg som krävs för att verkligen få ut värde av sin investering. Vilka steg bör följas för att plattformen ska fungera i praktiken? Och hur planerar man de första kunddialogerna och kanalvalen för att snabbt skapa effekt?
På detta frukostseminarium delar Remotion med sig av sin beprövade metodik för CDP-implementering. Med erfarenhet från ett flertal CDP-projekt med olika leverantörer går vi igenom:
- Vad är en CDP? – Syftet med en CDP, dess funktioner och hur den passar in i MarTech-landskapet
- Steg-för-steg-guide till implementation – Stegen som säkerställer en framgångsrik implementation
- Vanliga fallgropar och hur du undviker dem – Hur identifierar och hanterar du utmaningar under processen
- Hur maximerar du värdet av din CDP? – Tips för att utnyttja plattformen för bättre kundinsikter och personaliserade kundupplevelser
Oavsett om du står inför en ny CDP-implementation eller vill få mer ut av din befintliga plattform, ger seminariet dig konkreta insikter och praktiska tips för att maximera värdet av din CDP.
Välkommen att starta dagen med en inspirerande och lärorik diskussion!
Huvudföreläsare

Hannes
Hannes Bünger är medgrundare till Remotion och har arbetat som konsult med frågor kring kundinteraktion i över 15 år. Det omfattar bl.a. omnikanalspersonalisering, lojalitetsprogram och online communities. Har deltagit i flera implementeringar av CDP:er i flera olika brancher.

Anna
Anna Andersers är MarTech Developer och har arbetat som konsult i 8 år. Hon har bred erfarenhet av CDP-implementationer, aktivering av kanaler och att omsätta kunders use cases i praktiken. Anna har arbetat inom en rad olika branscher och har djup förståelse för hur teknik kan användas för att skapa relevanta och personaliserade kundupplevelser.