Webinar 9 juni: Så väcker du känslor som är lönsamma för varumärke och försäljning
Datum: 9 juni 2021
Tid: 9.00–10.00
Digitalt mingel från 8.45
Webinariet består av följande delar:
- Vilka egenskaper måste kommunikation ha för att påverka sin mottagare emotionellt
- Vilka reklamgrepp förklarar att framgångsrika varumärken lyckas påverka
- Resultat från fyra konkreta exempel (case) som Moodscores mätt och analyserat
Kort om företaget och om föreläsaren
Moodscores är ett svenskt företag som utvecklat en unik metod att fånga och redovisa de känslor mottagare uppfattar i mötet med all typ av kommunikation. Insikterna kan användas för att förstå resultat och förbättra möjligheteterna att skapa resultat i form av påverkan. Genom att förstå vad som händer i ögonblicken kommunikationen når fram får marknadsförare ytterligare ett verktyg att förbättra sin kommunikation och göra den mer välkommen.
Fredrik Wallner
Fredrik Wallner är kommunikationskonsult och en av tre grundare av bolaget Moodscores. Han har en bakgrund på Microsoft där han arbetat med marknadsföring och kommunikation. Fredriks intresse av att förstå mer om vilka egenskaper i kommunikation som skapar påverkan har varit en drivkraft i skapandet av tjänsten Moodscores som på en snabbt, enkelt och billigt sätt kan mäta kommunikationens förmåga att påverka sin mottagare.