FULLBOKAT! Seminarium: Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor
Datum: 6 september
Tid: 09:00-10:00, frukost serveras från 8:30
Plats: Hos SWEDMA, Klara Östra Kyrkogata 2B eller via Teams. Det är möjligt att även delta digitalt även om bästa upplevelse är på plats.
Vid deltagande på plats utgår en no-show avgift på 300 sek.
Rapporten Mottagarmakt tas fram varje år av PostNord i samarbete med Kantar Sifo och kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot såväl reklam som affärskommunikation i en mängd olika kommunikationskanaler. Vi frågar såväl om digitala kommunikationskanaler såsom mejl, YouTube, TV, radio, utomhus t.ex. som om kommunikation i den fysiska postlådan, brev, tidningar, direktreklam och hur de reagerar när de inte själva får välja hur och var de ska bli kontaktade.
Det har aldrig tidigare funnits så många kanaler att välja mellan när något ska kommuniceras. Inte heller mottagarna har tidigare haft tillgång till den mängd av olika informationsvägar som finns i dag.
Att välja bort postlådan är att välja bort kunder
Marknadskommunikation i postlådan är uppskattad och ger avsändaren en möjlighet att kommunicera djupare med mottagarna. Det framgår i rapporten att 69 procent av hushållen går igenom sin postlåda varje vardag och då tar del av kommunikationen.
Kort om företaget
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden.
Thomas Klamell
Produktkommunikation AO Brev, PostNord
Karin Petrovski
Analytiker, PostNord