Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / FULLBOKAT! Seminarium: Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor

FULLBOKAT! Seminarium: Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor

Datum: 6 september
Tid: 09:00-10:00, frukost serveras från 8:30
Plats: Hos SWEDMA, Klara Östra Kyrkogata 2B eller via Teams. Det är möjligt att även delta digitalt även om bästa upplevelse är på plats.
Vid deltagande på plats utgår en no-show avgift på 300 sek.

Rapporten Mottagarmakt tas fram varje år av PostNord i samarbete med Kantar Sifo och kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot såväl reklam som affärskommunikation i en mängd olika kommunikationskanaler. Vi frågar såväl om digitala kommunikationskanaler såsom mejl, YouTube, TV, radio, utomhus t.ex. som om kommunikation i den fysiska postlådan, brev, tidningar, direktreklam och hur de reagerar när de inte själva får välja hur och var de ska bli kontaktade.

Det har aldrig tidigare funnits så många kanaler att välja mellan när något ska kommuniceras. Inte heller mottagarna har tidigare haft tillgång till den mängd av olika informationsvägar som finns i dag.

Att välja bort postlådan är att välja bort kunder

Marknadskommunikation i postlådan är uppskattad och ger avsändaren en möjlighet att kommunicera djupare med mottagarna. Det framgår i rapporten att 69 procent av hushållen går igenom sin postlåda varje vardag och då tar del av kommunikationen.

Kort om företaget

PostNord är den  ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel,  distribution och logistik i Norden.


Bild huvudföreläsare

Thomas Klamell

Produktkommunikation AO Brev, PostNord

Bild huvudföreläsare

Karin Petrovski

Analytiker, PostNord

Datum & tid:

Datum: 6 september
Tid: 09:00-10:00, frukost serveras från 8:30
Plats: Hos SWEDMA, Klara Östra Kyrkogata 2B eller via Teams. Det är möjligt att även delta digitalt även om bästa upplevelse är på plats.
Vid deltagande på plats utgår en no-show avgift på 300 sek.

Plats:

Hos SWEDMA, Klara Östra Kyrkogata 2B eller via Teams (interaktion sker bäst på plats)

Ingår:

Frukost

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

FULLBOKAT

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem