Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / SWEDMA Impact – Insikter, inspiration och nätverkande

SWEDMA Impact – Insikter, inspiration och nätverkande

14 maj  I 15:30 – 19:30 I Kungsgatan 60, Stockholm

Hur bygger vi starka varumärken i en värld i ständig förändring? Vilka osynliga faktorer påverkar varumärkens prestation? Och hur kan vi som bransch samarbeta för att skapa större genomslag?

SWEDMA Impact samlar vi experter, varumärkesledare och innovatörer för en eftermiddag fylld av insikter, inspirerande case och givande diskussioner.

Program

Karin Sandelin – Kantar

Vikten av att leverera rätt varumärkesupplevelse i en digital kontext
Hur kan digitala kontaktytor förstärka varumärkesupplevelsen och skapa rätt känslor hos kunder och intressenter? Karin Sandelin från Kantar delar insikter om semiotikens roll i varumärkesbyggande.

Carolina Pozzolini, Director Brand Strategy & Activation – Vattenfall

Vattenfall har genom sin varumärkesstrategi och hållbarhetskommunikation skapat en stark identitet i en bransch under förändring. Carolina Pozzolini berättar om deras resa och strategiska vägval.

Isabella Boström – Trickle (Sandvik-caset)

Att sätta en ny standard – Sandviks policy för föräldraledighet, LinkedIn och kraften i äkta berättelser
Hur kommunicerar man en global föräldraledighetspolicy för 70 000 anställda i över 70 länder på ett trovärdigt sätt? Isabella Boström berättar om kampanjen “Moments you don’t want to miss”, där Sandvik använde medarbetares egna berättelser för att nå ut på LinkedIn – och skapa verklig förändring.

Runda-bord-samtal

Interaktiva diskussioner där du får möjlighet att reflektera och nätverka utifrån dagens teman.

Joakim Skog – Vinnova

Strategisk framsyn – en nyckel för framtidens innovation
Hur navigerar vi i en tid av snabb förändring och osäkerhet? Vinnova har utvecklat strategisk framsyn som ett verktyg för att konkretisera framtidsscenarier genom spekulativ design. Joakim Skog delar exempel på hur fysiska objekt kan användas för att göra framtiden mer greppbar.

Jonas Eriksson – Abby World

Skaparen av IQs prisbelönta dramaserie Ruset delar med sig av insikter från projektets kreativa process, distributionsmekanik och vad som gjorde ett bökigt budskap kittlande. Sveriges första dramaserie på TikTok har bland annat belönats i Guldägget, Swedish Content Awards, TikTok Ad Awards, 100-Wattaren och The One Show och släppte sin andra säsong tidigare i år.

Martin Holmberg – Nova Consulting Group

Elite Hotels har tillsammans med Nova Consulting Group arbetat strategiskt med sin digitala närvaro för att stärka varumärket och skapa bättre kundupplevelser. Martin berättar hur samarbetet sett ut med avstamp i NOVA:s årliga rapport Digital Handel 2025.

Runda-bord-samtal

Ännu en chans att nätverka och fördjupa diskussionerna.

SWEDMA Brand Performance Award – Powered by My Telescope

När datan får avgöra vem som lyckats bäst

Med SWEDMA Brand Performance Award hyllar vi de varumärken som verkligen lyckats skapa engagemang och efterfrågan – både här och nu, och på lång sikt. Priset baseras helt på faktiska förändringar i allmänhetens intresse, mätt över en 24-månadersperiod med hjälp av MyTelescopes data inom fyra segment;

  • Kommunikation & Marknadsföring
  • Handel & Tjänster
  • Teknik & Innovation
  • Media & Evenemang

Vi lyfter fram de varumärken som verkligen lyckats skapa synlighet, intresse och efterfrågan.

Är ditt företag ett av dem?

🥂 Mingel hosted by NOVA Consulting Group

Dagen avslutas med mingel där vi serverar något i glaset och något gott att tugga på. En perfekt möjlighet att knyta nya kontakter och diskutera dagens insikter.

🔚 19:30 – Tack och på återseende!

Datum & tid:

Datum: 14 maj 2025

Tid: 15:30 – 19:30

Plats:

Kungsgatan 60, Stockholm

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

499 kr för övriga

Sista anmälningsdag:

12 maj

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig här Bli medlem