SWEDMA Impact – Insikter, inspiration och nätverkande
14 maj I 15:30 – 19:30 I Kungsgatan 60, Stockholm

Hur bygger vi starka varumärken i en värld i ständig förändring? Vilka osynliga faktorer påverkar varumärkens prestation? Och hur kan vi som bransch samarbeta för att skapa större genomslag?
På SWEDMA Impact samlar vi experter, varumärkesledare och innovatörer för en eftermiddag fylld av insikter, inspirerande case och givande diskussioner.
Program
Karin Sandelin – Kantar
Vikten av att leverera rätt varumärkesupplevelse i en digital kontext
Hur kan digitala kontaktytor förstärka varumärkesupplevelsen och skapa rätt känslor hos kunder och intressenter? Karin Sandelin från Kantar delar insikter om semiotikens roll i varumärkesbyggande.
Carolina Pozzolini, Director Brand Strategy & Activation – Vattenfall
Vattenfall har genom sin varumärkesstrategi och hållbarhetskommunikation skapat en stark identitet i en bransch under förändring. Carolina Pozzolini berättar om deras resa och strategiska vägval.
Isabella Boström – Trickle (Sandvik-caset)
Att sätta en ny standard – Sandviks policy för föräldraledighet, LinkedIn och kraften i äkta berättelser
Hur kommunicerar man en global föräldraledighetspolicy för 70 000 anställda i över 70 länder på ett trovärdigt sätt? Isabella Boström berättar om kampanjen “Moments you don’t want to miss”, där Sandvik använde medarbetares egna berättelser för att nå ut på LinkedIn – och skapa verklig förändring.
Runda-bord-samtal
Interaktiva diskussioner där du får möjlighet att reflektera och nätverka utifrån dagens teman.
Joakim Skog – Vinnova
Strategisk framsyn – en nyckel för framtidens innovation
Hur navigerar vi i en tid av snabb förändring och osäkerhet? Vinnova har utvecklat strategisk framsyn som ett verktyg för att konkretisera framtidsscenarier genom spekulativ design. Joakim Skog delar exempel på hur fysiska objekt kan användas för att göra framtiden mer greppbar.
Jonas Eriksson – Abby World
Skaparen av IQs prisbelönta dramaserie Ruset delar med sig av insikter från projektets kreativa process, distributionsmekanik och vad som gjorde ett bökigt budskap kittlande. Sveriges första dramaserie på TikTok har bland annat belönats i Guldägget, Swedish Content Awards, TikTok Ad Awards, 100-Wattaren och The One Show och släppte sin andra säsong tidigare i år.
Martin Holmberg – Nova Consulting Group
Elite Hotels har tillsammans med Nova Consulting Group arbetat strategiskt med sin digitala närvaro för att stärka varumärket och skapa bättre kundupplevelser. Martin berättar hur samarbetet sett ut med avstamp i NOVA:s årliga rapport Digital Handel 2025.
Runda-bord-samtal
Ännu en chans att nätverka och fördjupa diskussionerna.
SWEDMA Brand Performance Award – Powered by My Telescope
När datan får avgöra vem som lyckats bäst
Med SWEDMA Brand Performance Award hyllar vi de varumärken som verkligen lyckats skapa engagemang och efterfrågan – både här och nu, och på lång sikt. Priset baseras helt på faktiska förändringar i allmänhetens intresse, mätt över en 24-månadersperiod med hjälp av MyTelescopes data inom fyra segment;
- Kommunikation & Marknadsföring
- Handel & Tjänster
- Teknik & Innovation
- Media & Evenemang
Vi lyfter fram de varumärken som verkligen lyckats skapa synlighet, intresse och efterfrågan.
Är ditt företag ett av dem?
Mingel hosted by NOVA Consulting Group
Dagen avslutas med mingel där vi serverar något i glaset och något gott att tugga på. En perfekt möjlighet att knyta nya kontakter och diskutera dagens insikter.
19:30 – Tack och på återseende!