Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / SWEDMA presenterar Niklas Lindblom, Dun & Bradstreet på Sales & Marketing Expo

SWEDMA presenterar Niklas Lindblom, Dun & Bradstreet på Sales & Marketing Expo

När: 21 februari 14:30-15:00
Var: Sales & Marketingscen (öppen scen, boka kostnadsfri mässbiljett här), Sales & Marketing Expo, Kistamässan, Stockholm
Pris:
 Som SWEDMA-medlem får du också 50% rabatt på biljettpriset för hela mässan, läs mer här

Targeting precision – den nya valutan, smartare beslut och mer vinstdrivande affärer

Hör Niklas Lindblom, Director Data Science, berätta om hur Dun & Bradstreet använder högkvalitativ data och avancerade analyser för att hjälpa varumärkesägare inom B2B och B2C över hela Europa att fatta smartare och lönsammare beslut. 

Den datadrivna processen blir allt mer komplex samtidigt som bättre precision gör det möjligt att ringa in målgruppen och skapa relevanta segment för personlig kommunikation under hela kundresan. Datadrivna marknadsförare efterfrågar allt mer sällan stora datavolymer. Istället handlar det om att få tillgång till smarta datamängder och variabler, konsekvent datakvalitet samt AI och avancerade metoder som definierar tillväxtpotentialen.

Den moderna marknadsföraren och de mest framgångsrika analysköparna har ett bättre grepp om hela processen från grunddata till konvertering. De har ständigt fokus på förbättring, jobbar konsekvent med uppföljningar och skalar upp framgångar.

Datakvalitet eller datadöd: Säkra att du har rätt, uppdaterad och laglig data – varje dag.

Datadriven marknadsvy: Insikter om dina kunder är bra. Smarta beslut tar du när du ser hela marknadspotentialen.

AI och analytiska variabler har kraftfullt förändrat hur ”big data” kan användas för beslutsfattande. AI-baserade verktyg hanterar enorma datamängder och levererar beslutsunderlag med knivskarp precision. Ju bättre datakvalitet desto bättre beslutsunderlag.

Rätt data: Fokusera inte på stora datavolymer när du vill ha effekt för marknadsföringspengarna.

Niklas ger oss insikter i hur den datadrivna marknadsföraren nyttjar den nya världens data och analysmetoder för att hitta affärsmöjligheter och optimera kundupplevelsen.


Bild huvudföreläsare

Niklas Lindblom

Director Data Science, Dun & Bradstreet

Datum & tid:

När: 21 februari 14:30-15:00
Var: Sales & Marketingscen (öppen scen, boka kostnadsfri mässbiljett här), Sales & Marketing Expo, Kistamässan, Stockholm
Pris:
 Som SWEDMA-medlem får du också 50% rabatt på biljettpriset för hela mässan, läs mer här

Plats:

Sales & Marketingscen, Sales & Marketing Expo, Kistamässan, Stockholm

Sista anmälningsdag:

19 februari

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem