SWEDMA presenterar Niklas Lindblom, Dun & Bradstreet på Sales & Marketing Expo
När: 21 februari 14:30-15:00
Var: Sales & Marketingscen (öppen scen, boka kostnadsfri mässbiljett här), Sales & Marketing Expo, Kistamässan, Stockholm
Pris: Som SWEDMA-medlem får du också 50% rabatt på biljettpriset för hela mässan, läs mer här
Targeting precision – den nya valutan, smartare beslut och mer vinstdrivande affärer
Hör Niklas Lindblom, Director Data Science, berätta om hur Dun & Bradstreet använder högkvalitativ data och avancerade analyser för att hjälpa varumärkesägare inom B2B och B2C över hela Europa att fatta smartare och lönsammare beslut.
Den datadrivna processen blir allt mer komplex samtidigt som bättre precision gör det möjligt att ringa in målgruppen och skapa relevanta segment för personlig kommunikation under hela kundresan. Datadrivna marknadsförare efterfrågar allt mer sällan stora datavolymer. Istället handlar det om att få tillgång till smarta datamängder och variabler, konsekvent datakvalitet samt AI och avancerade metoder som definierar tillväxtpotentialen.
Den moderna marknadsföraren och de mest framgångsrika analysköparna har ett bättre grepp om hela processen från grunddata till konvertering. De har ständigt fokus på förbättring, jobbar konsekvent med uppföljningar och skalar upp framgångar.
Datakvalitet eller datadöd: Säkra att du har rätt, uppdaterad och laglig data – varje dag.
Datadriven marknadsvy: Insikter om dina kunder är bra. Smarta beslut tar du när du ser hela marknadspotentialen.
AI och analytiska variabler har kraftfullt förändrat hur ”big data” kan användas för beslutsfattande. AI-baserade verktyg hanterar enorma datamängder och levererar beslutsunderlag med knivskarp precision. Ju bättre datakvalitet desto bättre beslutsunderlag.
Rätt data: Fokusera inte på stora datavolymer när du vill ha effekt för marknadsföringspengarna.
Niklas ger oss insikter i hur den datadrivna marknadsföraren nyttjar den nya världens data och analysmetoder för att hitta affärsmöjligheter och optimera kundupplevelsen.
Niklas Lindblom
Director Data Science, Dun & Bradstreet