SWEDMA presenterar; Retail Media – Från marknadsföringskostnader till miljonintäkter!
29 maj klockan 11:00
Upptäck innovationerna på Retail Technology & E-commerce Expo 2024!
Handelns ledande mässa, konferens och mötesplats för alla inom detaljhandel och e-handel i Sverige. Träd in i en värld av möjligheter på mässgolvet där du möter över 250 leverantörer inom handeln och e-handel. Tillsammans med INSP retail bjuder SWEDMA upp Tore Skjærgård, grundaren av Insp Retail på scen.
Onsdagen 29 maj klockan 11:00 kommer Tore Skjærgård ta med oss på en spännande resa in i en värld där autentiskt innehåll på sociala medier står i centrum och där dina anställda är de nya stjärnorna. RM-Studio från Insp.no transformerar marknadsföringskostnader till lönsamma miljonintäkter genom samarbeten med leverantörer. Genom att erbjuda en premiumtjänst för tillverkning av trendiga, varumärkesanpassade kortvideor med personal i butik, möjliggör RM-Studio helt nya inkomstströmmar. RM-Studio är en supereffektiv, gamifierad och rolig intern produktionsplattform för korta videor till TikTok, Reels, e-handel och displayannonser.
Centrala funktioner som inkluderar uppdrag, brief, publicering, testning, vägledning och leverantörs-dashboard. RM-Studio gör det möjligt för detaljhandeln att inte bara återvinna marknadsföringsutgifter som direkta intäkter utan också att engagera och skapa äkta innehåll som lockar tittare. Vi nyttjar kedjans befintliga resurser som webbplats, centrala och lokala sociala kanaler samt anställda i butik.
Erbjud leverantörer paket med produktion och SoMe-distribution av korta autentiska videor och skapa nya lönsamma produkter och tjänster. Ge dina anställda ett uppdrag och se magin ske!
Vill du gå på konferensen får du 50% rabatt på biljetten, ange kod SWEDMA. Vill du ställa ut på mässan och är medlem i SWEDMA? Då får du 10% rabatt! Kontakta Patrik Friberg (Sales Manager +46 (0) 763-27 84 00, pf@liveexpo.se) och uppge ”Swedma 24” för att få tillgång till erbjudandet.
Huvudföreläsare
Tore Skjærgård
Träffa Tore Skjærgård, grundaren av Insp Retail. Tore tar oss med på en resa genom en värld där autentiskt innehåll på sociala medier regerar, och dina anställda är de nya stjärnorna. Han kommer att avslöja hemligheterna för att fånga kundernas uppmärksamhet i ett hav av konkurrens och hur dina produktexperter kan bli nya röster i kedjans marknadsföringsmix. Tore kommer att dela insikter om hur butikskedjor kan bygga broar mellan marknadsavdelningen och de anställda i butiken och hur detta kan utnyttjas i retail media marknadsföring. TikTok och Reels är de nya Tv-kanalerna, där den nya valutan är autentiskt och lärorikt innehåll, lika viktigt för leverantörer som för kedjorna.