Utbildning: Social Selling B2B via LinkedIn för Sälj & Ledning, 6 maj
Datum: 6 maj 2021
Tid: 9.00–12.00 inkl. personligt uppföljningsmöte
Vi lever i dag i en värld där möjligheterna är stora när det gäller att skapa ett trovärdigt, professionellt och unikt digitalt avtryck, mot de verksamheter, företag och individer man önskar.
Dock genom en ökad global marknad, ett högt antal digitala verktyg att välja mellan samt en stor konkurrens, gäller det att göra rätt från början för att inte missa de möjligheter som finns.
Under pandemin är det personliga mötet pausat vilket innebär att du behöver nå dina kunder och vårda dina kundrelationer på nya sätt. Trenden är att framförallt B2B företag behöver utveckla sina sätt att kommunicera och anpassa sitt budskap till rätt målgrupp i sociala medier.
I denna digitala halvdags utbildning och workshop lär vi er just detta med LinkedIn som plattform,
Innehåll:
- Nulägesanalys utifrån ert digitala varumärke på Linkedin.
- Målgruppsanalys utifrån er målgrupp och beslutfattare.
- Genomgång och analys av din LinkedIn-visibilitet via din LinkedIn-profil
- Genomgång av 9 huvudkomponenterna i er Social Selling B2B strategi.
- Genomgång av marknadsverktyg Campaign Manager och LinkedIn Events.
- Pipeline management via Säljvertyg Linkedin Sales Navigator.
- Hur gör ni er företagssidan intressant, sökbar och värdeskapande.
- 1 timmes personlig 1-2-1 uppföljning för respektive deltagare.
Kort om företaget och om föreläsaren
WEFIND ägs och drivs av Patrik Gyllhamn. Verksamheten utgår från Göteborg men har kunder och samarbetspartners över hela landet.
WEFIND är ett Sälj- & Marknadsbolag som skapar ett långsiktigt värde och kompetens i verksamheter som vill ha ett ökat fokus på att generera affärer via nya kunder.
Vi hjälper våra kunder att skapa närvaro, förtroende och top of mind mot våra kunders målgrupper via sociala B2B plattformar.