Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Webinar: 10 tips för ett lyckat byråsamarbete

Webinar: 10 tips för ett lyckat byråsamarbete

Datum: 19 april 2023
Tid: 09:00-10:00, check-in och uppsnack från 08:45
Var: Digitalt via Teams

Regi går igenom resultatet från årets bransch & kundstudie Årets Byrå 2023 och har tagit fram 10 konkreta tips på hur samarbetet kan utvecklas mellan köpare och säljare av kommunikationstjänster samt vilka faktorer som är viktigt i ett byråsamarbete.

Innehåll

  • Vad ska man tänka på vid val av ny byrå
  • Vilka faktorer avgör byråvalet?
  • Hur länge varar en kund-/byrårelation i Sverige?
  • Vad anser köparna att byråerna bör förbättra för ökad kundnöjdhet?
  • Vilka faktorer driver affärsnyttan hos köparna?
  • Hur viktig är det att sätta upp mål med sin byrå?
  • Kommer inköpen av byråtjänster förändras?
  • Vill kunderna köpa fler tjänster av sin byrå?
  • Vilka typer av tjänster vill man köpa mera av?
  • Vet du byråns rekommendationsvärde?

Kort om företaget

Undersöknings- och analysföretaget Regi gör årligen Nordens största bransch- och kundstudie där över 3000 köpare bedömer kundnöjdheten hos ca 250 byråer i Sverige och Finland.


Bild huvudföreläsare

Robert Skölfman

Grundare och ägare till Regi och är även initiativtagare till bransch- och kundstudien Årets Byrå som under hösten genomfördes för 23:e gången. Robert har lång erfarenhet av liknande studie t ex affärsjuridiska advokatbyråer och även Investor Relations studie för börsbolag på OMX 30.

Bild huvudföreläsare

Maria Alriksson

Jobbar sedan 3,5 år tillbaka som seniorkonsult på Regi och kommer närmast från byråsidan där hon under drygt 10 år jobbade som projektledare och VD. Med sin erfarenhet från byråbranschen brinner Maria för att hjälpa kommunikationsbyråer att bli bättre, öka sin kundnöjdhet och bidra med insikter som byrån kan använda i sin affärsutveckling. För nöjdare kunder skapar längre byråsamarbeten, en win- win både för köpare och säljare av kommunikationstjänster.

Datum & tid:

Datum: 19 april 2023
Tid: 09:00-10:00, check-in och uppsnack från 08:45
Var: Digitalt via Teams

Plats:

Microsoft Teams

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

17 april

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem