Webinar 19 maj: Vad kan du göra med ditt varumärke i en kaklös värld?
Datum: 19 maj 2021
Tid: 9.00–10.00
Digitalt mingel från 8.45
Explorer, Safari, Firefox och nu Chrome. Google har meddelat det planerade slutet av cookies från tredje part från sin webbläsare 2022. Annonsörer sliter redan sitt hår.
Med Chrome som täcker 60% av onlineannonseringsmarknaden är det snart omöjligt att samla in data via tredjepartscookies.
Tredjepartscookies hjälper annonsörer att skapa riktade annonser och samla in information om användarnas intressen och köpintentioner. Nollpartsdata verkar vara en lämplig strategiförändring. Denna typ av data gör det möjligt för marknadsföringsteam att förlita sig på korrekt, kvalitativ och relevant information om sina kunder.
I detta webinar diskuterar vi:
· Framtiden för digital marknadsföring i en kaklös värld
· Alternativen som att bygga en noll / första parts datainsamlingsstrategi
· Framgångsrika exempel på stora varumärken i verkligheten för att inspirera dig
Kort om företaget:
Med huvudkontor i Belgien och kontor över hela Europa hjälper Qualifio stora varumärken och media att engagera publiken över digitala kanaler via 50+ interaktiva format (frågesporter, tävlingar, undersökningar, animerade spel etc.). Med strikt överensstämmelse med GDPR tillåter plattformen insamling av rik noll- och förstapartsdata som kan skickas till en kunds bredare teknik för databerikning. Mer än 400 kunder använder för närvarande Qualifio i hela Europa. Med mer än 60 webbplatser i Sverige, som använder Qualifio idag, har du förmodligen redan engagerat dig i ett av våra format online
Föreläsare
Gilles Lenaerts
Country Manager Nordics, Qualifio