Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Webinar 21 april: Hur påverkar digitaliseringen köpresan?

Webinar 21 april: Hur påverkar digitaliseringen köpresan?

Datum: 21 april 2021
Tid: 9.00–10.00
Digitalt mingel från 8.45

Samlade insikter och reflektioner från A-focus intervjuer med konsumenter och företag.

Webinariet består av följande delar:

  • Hur har digitaliseringen hittills påverkat marknadsförutsättningarna för svenska företag. Vi kommer att disktuera både nya möjligheter och nya utmaningar.
  • Köpprocessen ändras och en större del av köpen görs utan att säljare är inblandade. Vi diskuterar vilket stöd kunder behöver beroende på typ av köp och typ av kund samt när förutfattade meningar ger fel lösning.
  • Vi har aldrig samlat in så mycket information och statistik om våra kunder. Vi kommer att diskutera vilka slutsatser vi kan och bör dra av kvantitativ fakta och varför det inte räcker.

Kort om företaget
A-focus, etablerat 2000, är ett konsultföretag med inriktning mot digitalisering, bredband och media. Vi hjälper företag, organisationer och myndigheter att låta kundbehov och kundperspektiv få större inverkan på allt ifrån hur erbjudanden och tjänster utformas till att få ökad insikt om hur upplevelsen är att vara kund. När du anlitar oss får du nya insikter och verktyg för att förändra och förbättra verksamheten. Under mer än tio år har vi också arbetat och stöttat innovatörer, entreprenörer och entreprenörsföretag med utbildning och coaching inom affärsmodellering, försäljning och marknadsföring.

Vi som arbetar på A-focus är alla seniora konsulter och har minst 20 års erfarenhet av marknaden. Under våra uppdrag arbetar vi nära våra uppdragsgivaren med kunskapsöverföring genom strukturerade gruppdiskussioner med moderna tekniker och ledande metoder.


Föreläsare

Bild huvudföreläsare

Annika Järvebro

Har arbetat över 25 år med utredningar och marknadsanalyser inom digitalisering och elektroniska kommunikationer.

Bild huvudföreläsare

Susan Lekberg

Har mer än 20 års erfarenhet av att arbeta med marknadsanalys, strategisk affärsplanering, verksamhetsutveckling och försäljning, huvudsakligen inom digitalisering och kommunikation.

Datum & tid:

Datum: 21 april 2021
Tid: 9.00–10.00
Digitalt mingel från 8.45

Plats:

Microsoft Teams

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

19 april 2021

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem