Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Webinar: Allt du behöver veta om den nya generationen av interaktiva mobilannonser

Webinar: Allt du behöver veta om den nya generationen av interaktiva mobilannonser

Datum: 27 april 2022
Tid: 08:45-10:00

Lär dig mer om fördelarna med att använda den nya tekniken för mobilannonsering, LivingAds, för att samla in aktiverbar 1st-party-data.

Wagawins teknik för mobilannonsering gör det möjligt för dig som annonsör att samla in data från första part på Era egna digitala plattformar (t.ex. Meta, Google, DSP:s, DMP:s). Genom att självständigt aktivera den insamlade datan kan ni då anpassa uppföljningsaktiviteterna i detalj, vilket leder till betydande prestandahöjningar av kampanjerna. Och de insamlade uppgifterna ägs dessutom till 100 % av  er som annonsör.

Kort om företaget

Wagawin är ett av världens mest innovativa AdTech bolag som erbjuder ”Living Ads”, vilka möjliggör en direkt, interaktiv relation med användarna för annonsörer och mediebyråer. Living Ads, alltså interaktiva reklamkampanjer, ger dig som annonsör direkt användarfeedback som ger personaliserade upplevelser och en annonseringsform som är anpassad för den nya generationen av sofistikerad kommunikation.

Det tyska AdTech företaget grundades 2014 ur insikten att användare vill interagera på ett lekfullt sätt med annonser och få belöningar som incitament, vilket namnet antyder; WATCJ – GAMBLE – WIN.

2019 kom det stora genombrottet för företaget. Fram till denna punkt användes interaktioner för att skapa medvetenhet, som sedermera utvecklades till direkt användarfeedback. Varje LivingAd-interaktion översätts till direkt användarfeedback och blir därför värdefull.

Företaget är etablerat i Europa och delar av Asien, och finns sedan mars 2022 även tillgängliga för den nordiska marknaden.

Webinaret hålls på engelska av Wagawins VD Nicolas Leonhardt tillsammans med sin svenska partner Karolina Wallin Brorsson.


Bild huvudföreläsare

Nicolas Leonhardt

grundare och vd för Wagawin

Datum & tid:

Datum: 27 april 2022
Tid: 09:00-10:00

8:45 kör vi ett uppsnack med Ernst från Fisk & Co om CRM och vår kommande diplomutbildning. Varmt välkomna!

Plats:

Microsoft Teams

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

25 april

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem