Webinar: Allt du behöver veta om den nya generationen av interaktiva mobilannonser
Datum: 27 april 2022
Tid: 08:45-10:00
Lär dig mer om fördelarna med att använda den nya tekniken för mobilannonsering, LivingAds, för att samla in aktiverbar 1st-party-data.
Wagawins teknik för mobilannonsering gör det möjligt för dig som annonsör att samla in data från första part på Era egna digitala plattformar (t.ex. Meta, Google, DSP:s, DMP:s). Genom att självständigt aktivera den insamlade datan kan ni då anpassa uppföljningsaktiviteterna i detalj, vilket leder till betydande prestandahöjningar av kampanjerna. Och de insamlade uppgifterna ägs dessutom till 100 % av er som annonsör.
Kort om företaget
Wagawin är ett av världens mest innovativa AdTech bolag som erbjuder ”Living Ads”, vilka möjliggör en direkt, interaktiv relation med användarna för annonsörer och mediebyråer. Living Ads, alltså interaktiva reklamkampanjer, ger dig som annonsör direkt användarfeedback som ger personaliserade upplevelser och en annonseringsform som är anpassad för den nya generationen av sofistikerad kommunikation.
Det tyska AdTech företaget grundades 2014 ur insikten att användare vill interagera på ett lekfullt sätt med annonser och få belöningar som incitament, vilket namnet antyder; WATCJ – GAMBLE – WIN.
2019 kom det stora genombrottet för företaget. Fram till denna punkt användes interaktioner för att skapa medvetenhet, som sedermera utvecklades till direkt användarfeedback. Varje LivingAd-interaktion översätts till direkt användarfeedback och blir därför värdefull.
Företaget är etablerat i Europa och delar av Asien, och finns sedan mars 2022 även tillgängliga för den nordiska marknaden.
Webinaret hålls på engelska av Wagawins VD Nicolas Leonhardt tillsammans med sin svenska partner Karolina Wallin Brorsson.
Nicolas Leonhardt
grundare och vd för Wagawin