Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Webinar: Apollos resa till 30% ökad CTR

Webinar: Apollos resa till 30% ökad CTR

Datum: 13 mars
Tid: 09:00-10:00
Var: digitalt via Microsoft Teams

Många företag har redan förstått mervärdet i att differentiera sin kommunikation. Man anpassar innehållet enligt mottagarens livsstil, behov och preferenser. Vad som är unikt med kommunikationsmodellen SOL är att den även tar i beaktan kommunikationens tonalitet.

Var med när vi går igenom det svenska reseföretaget Apollos fascinerande resa mot mer nyanserad kommunikation, där de visar hur de uppnådde en anmärkningsvärd ökning på 30% i Click-Through Rate (CTR) med hjälp av segmenteringsmetoden MosaicTM och kommunikationsmodellen SOL.

Under webbinariet får du ta del av hur du lätt kan applicera rätt tonalitet i din kommunikation med hjälp av den innovativa integrationen mellan MosaicM segmenten och SOL modellen. Vi kommer även få lyssna till hur det nya arbetssättet sjösattes internt hos Apollo med hjälp av olika utbildningar, samt hur tonaliten applicerades i kommunikationen och reslutaten det gav.

Oavsett om du har arbetat med MosaicTM-data tidigare eller är nyfiken på att utnyttja kommunikationsmodeller som SOL, lovar detta webbinarium att vara insiktsfullt och handlingsbart.

Missa inte chansen att få värdefulla insikter i hur du kan effektivisera din kommunikationsstrategi.

Kort om företagen och om föreläsarna

Apollo Resor är ett svenskt reseföretag som grundades 1983. De erbjuder ett brett utbud av resor och paketresor till olika destinationer över hela världen, inklusive sol- och badresor, stadsresor, kryssningar, skidresor och äventyrsresor. Apollo är en del av den nordiska resekoncernen DER Touristik Nordic.

Emma Asplund, CRM Marketing Lead

Lana Rosén, Customer Insight Lead

DX9 – Med utgångspunkt i praktisk tillämpning och väletablerad forskning inom beteendevetenskap, marknadsföring och kommunikation har DX9 under drygt 20 år utvecklat det som slutligen blev SOL-modellen. När du vet vilket budskap du vill nå ut med och vilka kundgrupper du vill nå finns nu SOL, som i kombination med MosaicTM visar hur ditt budskap enkelt kan differentieras för att nå dina kunders ”sweet spot” och ge bättre resultat.

Johan Zälle, Kommunikationsstrateg

Alf Galvensjö, Beteendevetare

InsightOne – InsightOne är ett nordiskt företag som specialiserar sig inom dataanalys och kundinsikter. De erbjuder lösningar inom områden som marknadsföring, försäljning och affärsutveckling genom att tillhandahålla konsumentdata och analyser av konsumentbeteenden, marknadssegmentering och andra insikter baserade på data.

Magnus Rimsby, Insight Director

Datum & tid:

Datum: 13 mars
Tid: 09:00-10:00
Var: digitalt via Microsoft Teams

Plats:

Digitalt via Microsoft Teams

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

11 mars

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem