Webinar: Apollos resa till 30% ökad CTR
Datum: 13 mars
Tid: 09:00-10:00
Var: digitalt via Microsoft Teams
Många företag har redan förstått mervärdet i att differentiera sin kommunikation. Man anpassar innehållet enligt mottagarens livsstil, behov och preferenser. Vad som är unikt med kommunikationsmodellen SOL är att den även tar i beaktan kommunikationens tonalitet.
Var med när vi går igenom det svenska reseföretaget Apollos fascinerande resa mot mer nyanserad kommunikation, där de visar hur de uppnådde en anmärkningsvärd ökning på 30% i Click-Through Rate (CTR) med hjälp av segmenteringsmetoden MosaicTM och kommunikationsmodellen SOL.
Under webbinariet får du ta del av hur du lätt kan applicera rätt tonalitet i din kommunikation med hjälp av den innovativa integrationen mellan MosaicM segmenten och SOL modellen. Vi kommer även få lyssna till hur det nya arbetssättet sjösattes internt hos Apollo med hjälp av olika utbildningar, samt hur tonaliten applicerades i kommunikationen och reslutaten det gav.
Oavsett om du har arbetat med MosaicTM-data tidigare eller är nyfiken på att utnyttja kommunikationsmodeller som SOL, lovar detta webbinarium att vara insiktsfullt och handlingsbart.
Missa inte chansen att få värdefulla insikter i hur du kan effektivisera din kommunikationsstrategi.
Kort om företagen och om föreläsarna
Apollo Resor är ett svenskt reseföretag som grundades 1983. De erbjuder ett brett utbud av resor och paketresor till olika destinationer över hela världen, inklusive sol- och badresor, stadsresor, kryssningar, skidresor och äventyrsresor. Apollo är en del av den nordiska resekoncernen DER Touristik Nordic.
Emma Asplund, CRM Marketing Lead
Lana Rosén, Customer Insight Lead
DX9 – Med utgångspunkt i praktisk tillämpning och väletablerad forskning inom beteendevetenskap, marknadsföring och kommunikation har DX9 under drygt 20 år utvecklat det som slutligen blev SOL-modellen. När du vet vilket budskap du vill nå ut med och vilka kundgrupper du vill nå finns nu SOL, som i kombination med MosaicTM visar hur ditt budskap enkelt kan differentieras för att nå dina kunders ”sweet spot” och ge bättre resultat.
Johan Zälle, Kommunikationsstrateg
Alf Galvensjö, Beteendevetare
InsightOne – InsightOne är ett nordiskt företag som specialiserar sig inom dataanalys och kundinsikter. De erbjuder lösningar inom områden som marknadsföring, försäljning och affärsutveckling genom att tillhandahålla konsumentdata och analyser av konsumentbeteenden, marknadssegmentering och andra insikter baserade på data.
Magnus Rimsby, Insight Director