Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Webinar: DNA för att mäta marknadsförings-effektivitet automatiskt och kontinuerligt

Webinar: DNA för att mäta marknadsförings-effektivitet automatiskt och kontinuerligt

Datum: 31 augusti 2022
Tid: 09:00-10:00
Check in från 08:45

Det traditionella tillvägagångssättet att mäta Marketing Mix Modeling är att starta ett projekt vart eller vartannat år för att utvärdera effektiviteten av marknadsföring. I bästa fall så får man några lärdomar på 6-12 månader gammal data för att att sedan sätta riktningen för de kommande 1-2 åren, eller tills ett nytt projekt startas. Det är svårt om du ständigt stirrar i backspegeln. Det finns bättre sätt…

Kontinuerligt mätning av marknadsförings effektivitet gör det lättare att integrera marknadsföring och dess mätning i den dagliga verksamheten.

Webinariet kommer handla om vad man behöver för att lyckas mäta marknadsföringsens effektivitet (MMM) automatiskt och kontinuerligt men även visa hur Sellforte hjälpt några av Nordens största medieköpare att gått från projekt baserad MMM till kontinuerlig Marketing Mix Modeling.

Kort om företaget
Sellforte är en ”Always-On” Marketing Mix Modeling-plattform som analyserar och optimerar ROMI (Return of Media Investment) kontinuerligt genom att koppla kundens försäljning och marginal data mot medie- och kampanj data ned på kampanj-, mediegrupp- och mediekanalsnivå, med jämförbara ROI-mått. Med Sellforte kan kunder ta rätt marknadsföringsbeslut. Sellforte grundades 2017 i Helsingfors, Finland. För närvarande betjänar Sellforte kunder i 18 länder från sina kontor i Finland, Sverige och Tyskland. Kundlistan innehåller företag som Elgiganten, Telia, ArkenZoo, Orkla och Cloetta. Sellforte är medlem i Swedma sedan 2022 och representeras av Ian Wikström, Area Director Skandinavien.


Ian Wikström

Area Director Skandinavien, ansvarig för Sellforte i Skandinavien och har 20+ års erfarenhet inom media & marknadsföring i Norden.

Datum & tid:

Datum: 31 augusti 2022
Tid: 09:00-10:00
Check in från 08:45

Plats:

Microsoft Teams

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

29 augusti

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem