Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Webinar: Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen – hur kan du utnyttja den öppna datan?

Webinar: Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen – hur kan du utnyttja den öppna datan?

Datum: 4 oktober 2022
Tid: 09:00-10:00

SWEDMA och Sveriges Annonsörer bjuder in till webinar ”Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen” med Whispr Group som kommer göra en summering och dela en unik analys av hur den digitala valrörelsen sett ut på Facebook och Instagram.

Tillsammans med Sveriges Annonsörer bjuder vi in till ett spännande webinar med Whispr Group då de kommer dela en unik analys av hur den digitala valrörelsen sett ut på Facebook och Instagram.

Riktad politisk reklam har debatterats flitigt de senaste åren och bland annat lett fram till att öppna upp data runt hur organisationer med kopplingar till politiska frågor annonserar.

Därför finns helt ny data tillgänglig och vi kommer även visa möjligheter och fallgropar som denna policy i Meta library ger för andra företag och organisationer.

Webinar passar även dig som var med på EFFDay och lyssnade på Anna och Olof, nu får du se en djupare analys samt veta vad som skedde de sista dagarna före valet.

Det här får du veta mer om:
– Hur mycket pengar de politiska partierna spenderade på digital annonsering?
– Vilka ämnen fokuserade de på i sina digitala annonser?
– Mot vilka grupper riktade de sina olika budskap (ålder, kön, region)?
– Hur mycket använde partierna attack-ads och inom vilka ämnen?
– Hur såg den digitala valspurten ut?
– Varför anses Soda Streams annonsering vara politisk och hur du kan använda den typen av annonser i ditt arbete

Webinaret sänds via Zoom och är ett samarbete mellan SWEDMA och Sveriges Annonsörer utan kostnad för medlemmar hos Sveriges Annonsörer/SWEDMA.


Bild huvudföreläsare

Anna Albinsson

Vd Whispr Group

Bild huvudföreläsare

Olof Gränström

Samhällsanalytiker Whispr Group

Datum & tid:

Datum: 4 oktober 2022
Tid: 09:00-10:00

Plats:

Via Zoom

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Sista anmälningsdag:

3 oktober

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem