Webinar: Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen – hur kan du utnyttja den öppna datan?
Datum: 4 oktober 2022
Tid: 09:00-10:00
SWEDMA och Sveriges Annonsörer bjuder in till webinar ”Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen” med Whispr Group som kommer göra en summering och dela en unik analys av hur den digitala valrörelsen sett ut på Facebook och Instagram.
Tillsammans med Sveriges Annonsörer bjuder vi in till ett spännande webinar med Whispr Group då de kommer dela en unik analys av hur den digitala valrörelsen sett ut på Facebook och Instagram.
Riktad politisk reklam har debatterats flitigt de senaste åren och bland annat lett fram till att öppna upp data runt hur organisationer med kopplingar till politiska frågor annonserar.
Därför finns helt ny data tillgänglig och vi kommer även visa möjligheter och fallgropar som denna policy i Meta library ger för andra företag och organisationer.
Webinar passar även dig som var med på EFFDay och lyssnade på Anna och Olof, nu får du se en djupare analys samt veta vad som skedde de sista dagarna före valet.
Det här får du veta mer om:
– Hur mycket pengar de politiska partierna spenderade på digital annonsering?
– Vilka ämnen fokuserade de på i sina digitala annonser?
– Mot vilka grupper riktade de sina olika budskap (ålder, kön, region)?
– Hur mycket använde partierna attack-ads och inom vilka ämnen?
– Hur såg den digitala valspurten ut?
– Varför anses Soda Streams annonsering vara politisk och hur du kan använda den typen av annonser i ditt arbete
Webinaret sänds via Zoom och är ett samarbete mellan SWEDMA och Sveriges Annonsörer utan kostnad för medlemmar hos Sveriges Annonsörer/SWEDMA.
Anna Albinsson
Vd Whispr Group
Olof Gränström
Samhällsanalytiker Whispr Group