Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Webinar: Eyes don’t lie. Så når du bättre medieeffekt med hjälp av Eye Tracking

Webinar: Eyes don’t lie. Så når du bättre medieeffekt med hjälp av Eye Tracking

Datum: 20 jan 2021
Tid: kl. 9.00–10.00, digitalt mingel från 8.45

Som marknadsförare vet du att det blivit allt svårare att få effekt på de medieinvesteringar som du gör. Men visste du att endast 27% av alla digitala annonser faktiskt syns? Över 70% av de investeringar du gör är med andra ord bortkastade.

Som marknadsförare jagar vi alltid ”Reach”. Vi spenderar större delen av våra budgetar i olika digitala kanaler för att vi blir lovade fantastisk ROI. Det råder ingen tvekan om att digital media funkar, och är ett absolut måste i en effektiv mediastrategi. Problemet är att det inte går att mäta effekten. Förens nu.

Tillsammans med Tobii har Odyssey utvecklat en unik metod för att mäta vilka annonser svenska konsumenter faktiskt ser genom att analysera deras ögonrörelser och fokus. Med hjälp av senaste Eye Tracking tekniken följer Odyssey 2 000 hushåll och mäter deras beteende och fokus på skärmen. Metoden kallas för Ad-fixation och ger oss en verklig bild av hur digitala kampanjer faktiskt presterar samt digital Share of Voice. För första gången kan vi löpande tracka och utvärdera hur vår digitala investering och strategi faktiskt fungerar.


Huvudföreläsare

Bild huvudföreläsare

Carl-Johan Runer

Odyssey är en insikts- och analysbyrå som specialiserat sig på strategisk varumärkesanalys och utvecklat en rad produkter och tjänster för några av Sveriges mest kända varumärken. Carl-Johan Runer har en bakgrund från byråsidan och är ansvarig för Pulse på Odyssey. Inom kort meddelas vilket varumärke som kommer att medverka under webinariet.


Innehåll

Under webinariet får du veta mer om:

  • Hur fungerar egentligen Eye tracking?
  • Hur mäter man digital Share of Voice?
  • Hur man kan jämföra det egna varumärkets medieinvesteringar med konkurrenternas?

Du får också ta del av verkliga exempel hämtade från svenska kända varumärken och du får dessutom med dig tips på hur du kan får ut mer av din egen annonsering.

Datum & tid:

Datum: 20 jan 2021
Tid: kl. 9.00–10.00, digitalt mingel från 8.45

Plats:

Microsoft Teams

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

18 januari

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem