Webinar: Nå dina kunder i den kanal de föredrar!
Datum: 7 september 2022
Tid: 09:00-10:00
Check in från 08:45
Vill du nå dina kunder på bästa sätt är det viktigt att veta i vilken kanal de själva föredrar att ta emot olika typer av kommunikation. Det är budskapet från PostNords stora rapport Mottagarmakt 2022.
Mottagarna vill kunna välja i vilken kanal man tar emot kommunikation och många (hela 72 %) stör sig på att inte få göra det. Mottagarna har olika preferenser för vilken kanal som fungerar bäst för vilket budskap. Reklam driver trafik till webben, 60 % av mottagarna söker mer information på internet efter att de fått intressanta erbjudanden i postlådan och 54 % säger att priserbjudanden är främsta skälet att ta del av reklam. I årets rapport har vi också intressanta slutsatser kring e-handel och om kundklubbars kommunikation med sina mottagare.
Kort om företaget
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen tillprivatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden.
Thomas Klamell
Go to market owner PostNord
Johan Nilsson
Product Manager Analys PostNord